Is het specht voor je huid als je nagellak remover op je gezicht smeert?

De schoonheidsspecialist van een kennis zegt dat je nagellak remover op rijpe puistjes kunt smeren, de dag erna zijn ze dan weg. Mij lijkt dat nogal een heftige bestrijding methode. Kan dit dus kwaad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
9.1K
Amadea
12 jaar geleden
Wat wordt bedoeld met specht? Ik ken alleen een vogelsoort die zo heet en geen bijvoeglijk naamwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd en wat betekent errug?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel als je het op je huid smeert,niet als je het met een wattenstaafje een klein beetje op het puistje aanbrengt.
Heeft een beetje het zelfde effect als ontsmetten met alcohol en dood de bacterieen.Kan dus echt wel helpen.

Antwoorden (4)

Heel slecht maar vermoedelijk bedoelt ze een soort alcohol voor te ontsmetten.
Tandpasta help trouwens wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen nieuw verhaal.

Ik zou zeker niet gaan smeren met nagellakremover.
Smeer maar eens wat van dat spul op je hand.
Niks aan doen.
Je merkt hoe je huid uitdroogt.

Maar ik zou het wel aandurven om met een wattenstaafje voorzichtig een rijp puistje aan te stippen met dat spul.
Het droogt je huid erg uit en dus ook het puistje.

Wat je dan nog beter kan proberen is zuivere alcohol, te koop in een bruin flesje bij het Kruidvat bijvoorbeeld.
Ook weer: voorzichtig stippen en alleen het puistje.

Verder heb ik wel gehoord van tandpasta.
Ook weer: alleen het puistje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nagellak remover is aceton!
Een giftig goedje wat je zeker niet op je gezichtshuid moet gebruiken.
Je gebruikt toch ook geen thinner als middeltje tegen puistjes.
Aceton is vergelijkbaar met een verfverdunner!
Natuurlijk verdwijnen rijpe puistjes in één nacht met gebruik van aceton.
Dit goedje dringt diep in de huid door en droogt alles uit waar het mee in aanraking komt.
Leg maar eens een stukje piepschuim of plastic in aceton en kijk wat daar mee gebeurt.
Ik ben er van overtuigt dat je het daarna zeker niet meer op je gezicht zult willen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er toch gevoeglijk van uit gaan dat wanneer een middeltje in staat is nagellak op te lossen,dit niet bepaald een gezond product kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist, die schoonheidsspecialiste zou haar diploma in moeten leveren
niet doen! niet doen! niet doen!
nagellakremover bevat meestal acceton en zelfs als het dat niet doet droogt het je huid totaal uit.
acceton is eigenlijk best wel giftig dus dat is echt een grote afrader!
als je van puistjes af wilt komen kun je beter een gezond eetpatroon aannemen en veel water drinken (of gewoon drinken waar niet veel troep doorheen zit)