Hoe wordt mijn haar "voller"?

Ik heb heel veel last van haaruitval en heb nu heel dun haar, met wat voor middel word mijn haar dikker en voller?
groetjes,

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik wil echt dat ik voller haar krijg en niet dat het alleen maar zo lijkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
5.6K
Kimath
12 jaar geleden
weet je wat de reden is van je haaruitval? stress of iets dergelijks?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben pas 16 jaar en heb het heel druk op school, dus ik denk dat het wel met stress te maken heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan inderdaad met stress te maken hebben, maar ook met een onderliggende kwaal. Zelf heb ik enorme last gehad van haaruitval en na een poos bleek dat ik een chronisch ontstoken galblaas had. Toen die was verwijderd, kreeg ik mn haardos weer terug. Hetzelfde overkwam me toen ik Pfeiffer had.

Antwoorden (14)

probeer eens een volumegevende shampoo van b.v.
revlon.kerastase.lóreal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is een goeie tip maar ik wil echt dat mijn haar voller word :)
Laat er een goed model in knippen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kan van fijn haar geen dik haar maken.
Gezond eten, voldoende slaap houden je haar gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil echt dat mijn haar gewoon voller wordt en niet dat het erop lijkt, toch bedankt voor je antwoord :)
Het enige dat echt kan helpen is goed letten op je voeding: gezond eten dus.
Dat is bij mij het enige dat echt wat geholpen heeft.
Ik heb alle mogelijke shampoos, lotions, conditioners en mousses geprobeerd (vaak ook hele dure), maar niks maakte mijn haar echt voller.

Voller en gezonder haar moet van binnenuit komen.
Voeding dus, en gezond leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kiezelzuur kunnen gebruiken.
Maar zelf gebruik ik van tijd tot tijd Hair Balance van Buurmans.
Dat zijn dikke donkerode tabletten hiervan neem je er een per dag.
Het proberen waard.

Toegevoegd na 4 minuten:
Even ter aanvulling kiezelzuurpoeder van Abtei b.v.
12 jaar geleden
Ik heb gehoord dat je door Vitamine-b12 voller haar krijgt. Mijn vriendin die gebruikt extensions en daardoor lijkt haar haar ook veel dikker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je last hebt van haaruitval is het echt aan te raden vitamineB-complex te nemen.
In 9 van de 10 keer stopt haaruitval dan.
En dan wordt je haar uiteindelijk ook weer voller( en gezonder)
VitamineB is erg belangrijk voor de haargroei en gezond haar.
Probeer het in ieder geval,kwaad kan het nooit.
Je kan gwn een potje kopen bij drogist of het Kruidvat voor een paar euro.
Wondermiddelen bestaan niet,al die pillen en middeltjes tegen haaruitval die je kan kopen bevatten ook voornamelijk vitamineB,en daar betaal je dan veel meer voor.
Suc6 ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laurena, er wordt wel eens gewaarschuwd voor overdoses vitaminen. Of dat voor vitamine B ook geldt, weet ik niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kruidenvrouwtje
Op het potje staat de dosis die je per dag mag hebben,daar moet je je gwn aan houden natuurlijk.
VitamineB is echt erg belangrijk voor gezond haar,dus echt aan te raden,veel mensen hebben hier te kort aan zonder het te weten en dan krijg je klachten als haaruitval en afbrekende nagels enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kruidenvrouwtje, een overdosis aan vitaminen wordt door je lichaam gewoon afgescheiden (via je urine) je lichaam pakt wat het nodig heeft.
Dit houdt natuurlijk niet in dat je wanneer er op de verpakking 2 maal daags 1 tablet staat dat je dan maar 5 of 6 tabletten moet gaan eten.
als je je haar niet verft, is een regelmatige behandeling met henna een aanrader.
je haar wordt er zichtbaar voller en gezonder van.
henna is ook in een kleurloze variant verkrijgbaar.
12 jaar geleden
Er zijn veel dure producten te koop, zoek eens bij drogisterijen (sommige supermarkten verkopen het ook) om vitaminen van het merk 5,99 Dit is ook meteen de prijs.
Zij hebben een vitamine preparaat wat "5,99, Huid, Haar en Nagels" heet.
Volgens mij hebben ze het bij de DIO drogist en bij de DA.

Verder zijn er nog de "huis tuin en keuken middeltjes".
Je haar "wassen" met appelsap schijnt voller haar te veroorzaken; wassen met shampoo, daarna lekker insmeren met appelsap, even laten inwerken en goed uitspoelen. Daarna nog een keer wassen met shampoo om de laatste restjes eruit te spoelen (bij voorkeur met volume shampoo bijv. Andrelon verassend volume)

Wat ook goed is voor je haar is een zelf gemaakt haarmasker (1x per maand)
Benodigdheden
1 ei
1 theelepel azijn
2 theelepels olijfolie
Aluminiumfolie

Werkwijze
Meng de ingrediënten door elkaar en kluts het goed. Neem het bakje mee naar de douche. Was je haar eerst met gewone shampoo, en spoel het goed uit. Doe vervolgens het maskertje in je haar, en zorg dat je je haar een beetje omhoog 'vouwt' en 'plakt', zodat het een soort opgestoken kapsel wordt. Pak je haar nu goed in met aluminiumfolie en vouw er daarna een handdoek overheen, liefst een warme (dus eerst eventjes over de verwarming hangen). Zet een kookwekkertje voor tien minuten, spoel het daar héél goed uit met lauwwarm water. Daarna kun je je haar nog een keertje wassen met shampoo, zodat alle restjes er goed uit zijn

En als alles niet werkt en je toch dikker haar wil hebben is
een weave nog een optie.
Is niet je eigen haar maar wordt het wel voller van.
Let op ga niet voor hars extentions! Deze worden met hars vastgezet en zullen uiteindelijk uitvallen en nemen dan de pluk haar waar het op vast zit mee!

Succes,
Groetjes,
Muffin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook de kapper heeft natuurlijk tips en trucks voor fijn en dun haar. Wat denk je van een wortelpermanent of een aanzetpermanent? Deze vorm van permanent geeft geen krullen, maar zorgt ervoor dat je haar meer volume krijgt. Het is vergelijkbaar met het volume dat je krijgt wanneer je haar droog föhnt met je hoofd naar beneden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met gebruik van een carmen set kun je wel wat volume creeren voor voller haar raad ik extensions aan voor volume heb je er niet veel nodig en zijn dus de kosten beperkt. op die foto heb ik extensions in en een carmen set gebruikt is dat een beetje wat je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haar extensions zijn duur en kan je haar op een gegegeven aantasten dat het uitvalt. Je kan er zelfs (meestal tijdelijk) kale plekken van krijgen als je dat lang en vaak doet. Ook is het veel werk om het te stylen. Mijn eigen kapster heeft ze er na 6 weken weer uit laten halen en wil ze nooit meer! Ze vertelde me dat er 1,5 uur eerder voor moest opstaan om het goed te krijgen. Dus van haar neem ik dat echt wel aan. Zojuist schreef ik ergens anders hetzelfde: ik ben het niet met je antwoord eens maar die min heb je niet van mij hoor. Daar doe ik niet aan. Ik geef wel commentaar. Ik vind anonieme minnen zo min dus :) Overigens kan je zulke krullen ook met een goeie krultang maken. Ook minder werk en wat makkelijker vind ik. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haar extensions voor alleen volume hoeven niet duur te zijn die van 40 cm zijn in mijn webwinkel 32.50 een pak is voldoende voor volume en ze zijn herbruikbaar dus echt duur vind ik dat niet. het is echt haar waar je alles mee kunt doen maar niets mee hoeft te doen.en inzetten kun je door je moeder/zus/vriendin laten doen. ik kom sochtends mijn bed uit borstel mijn haar hetzelfde of er nou extensions in zitten of niet dus 5 min werk. als je wilt krullen ofzo kost het wat meer tijd natuurlijk maar dat is niet nodig. ik vind ook juist inderdaad persoonlijk de carmen set fijner dan de krul tang ik gebruik maar stuk of zes rollers die zet ik in dan ga ik mijn zoontje klaar maken en ik haal ze uit klaar is kees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik zei al dat het persoonlijk is en verder ga ik af op wat de professionals bij mijn kapper zeggen. Ik vind overigens dat je hier advies moet geven geen PR voor je eigen (web)zaak moet maken. Vind ik niet kunnen eerlijk gezegd....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar dat was niet als pr bedoeld anders zei ik in mijn eerste antwoord dat wel erbij. en haarextensions vind ik een normaal advies als iemand voller haar wilt. Er zijn ook genoeg andere webwinkels met extensions waar je voordeliger haarextensions kunt kopen in tegenstelling tot de bekende merken dan is dat bij deze ook gezegd :) En u zegt ik ga af op wat professionals zeggen die zeggen ook verschillende dingen. Je kunt aannemen dat aangezien ik een groothandel detailhandel heb ik me natuurlijk ook in de voor en nadelen van extensions verdiep en je kan wel een bepaald extensionsysteem aanraden bij een bepaald haartype.Mijn klanten zijn ook kapsters in "goede" kapsalons,en die gebruiken ook extensions voor volume behandelingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben dus twee verschillende meningen en het is aan de vragensteller wat daar mee te doen. Het eigen haar wordt niet echt voller. Ik vind de andere antwoorden hierop zinniger dan een tijdelijke en ook veel duurdere oplossing die steeds herhaald moet worden. Ook vind ik het wel PR want je geeft je webshop's link weer. We kunnen hierover tot in het oneindige doorgaan; wij gaan het niet eens worden. Last van haaruitval heeft een oorzaak van binnen uit en daar zou ik als eerste aan gaan werken. De oorzaak zoeken. Want de vragensteller zegt ook duidelijk: "Ik wil echt dat ik voller haar krijg en niet dat het alleen maar zo lijkt." En dat is dus jouw advies toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je 9uppie :) Ik zou n.l. zelf nooit extensions bij haaruitval aanraden. Niet verstandig. En ik las al zoveel goeie adviezen en toen zag ik dit wat trouwens meer op haarvelenging lijkt die vergat ik nog......:)
Goed eten (vitamine b) helpt voor voller haar, maar dat hebben andere al gezegd.

Ik weet wel een goede tip hoe het voller kan lijken (al had je gezegd dat je geen tips wilde).

Dat is eerst je haar normaal kammen en daarna je hoofd onderste boven hangen (zodat je haar naar de grond hangt) en je haar aan beide kanten van je hoofd naar de grond kammen.
Bij mij krijgt het daarna veel volume.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Regelmatig laten knippen voor gezond haar. Je haar gezond houden is nu het belangrijkste ivm de haaruitval. Zelf gebruik ik GlissKur Total Repair en GlissKur Weightless Mask. Je haar wordt superzacht.
Voor het volume zou ik Taft Instant Volume Powder willen aanraden. Je kunt het bij de haaraanzet doen, maar ook in het hele haar. Het werkt echt.
Zowel de Shampoo/Conditioner als het Volume Powder zijn verkrijgbaar bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je haar afknippen, nee serieus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dun haar en haaruitval klinkt alsof het niet heel gezond is
ik las al veel reacties over vitamine B en dat staat er inderdaad om bekend als een vitamine die je nagels en haar gezonder maakt, dus dat is een goede aanrader

zelf slik ik vitamine tabletten waar alle vitamines inzitten (a tot zink van centrum) hier krijg je gewoon even een vitamine-boost van die altijd goed is voor je hele lichaam dus ook je haar.

vitamine tabletten zijn overigens wel opgemaakt uit kunstmatig gemaakte vitamines dus het is altijd handig om ook gewoon gezond te eten en te drinken, vraag eventueel aan de huisarts (en misschien een diëtist) wat een goed voedingspatroon zal zijn voor jou en jouw problemen
een diëtist heeft hier veel verstand van en kan het ook in de gaten houden.

verder zijn er meer dan genoeg van die volume-shampoo's maar of die nou op lange termijn werken..tsja dat weet ik niet zo goed hoor, geloof er zelf niet echt in...wel creëer je met cremespoeling meestal juist geen volume dus dat is een afrader (het maakt je haar wel soepel en zacht maar niet volumineus)

probeer ook je haar niet te veel te overbelasten met krullers, krultangen, stijltangen enz. want daar beschadig je je haar mee en beschadigd haar zal niet bepaald veel volume uit zichzelf krijgen.

dit was zo'n beetje wat ik hierover weet.
nogmaals: de huisarts en diëtist kunnen je beter op weg helpen!

succes!