Waarom wordt mijn haar zo snel vet?

Mijn haar wordt veel te snel vet, als ik bijvoorbeeld op zondag avond was, is het dinsdagochtend alweer een beetje vet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.3K
Kimath
13 jaar geleden
Hoe vaak per week was je je haar? Door te vaak wassen word het sneller vettig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3x per week

Antwoorden (10)

Als je veel met je vingers in je haar zit te friemelen, word je haar ook vet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is waar.. Dankje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JDJD, van mijn ook een dankje ( ik heb het zelfde probleem als de vragensteller)
Pluseen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog jong bent kan het ook aan je hormonen liggen.
Zelf ben ik 18 en ik weet het, het is een hopeloos probleem! Ik troost me met de gedachte dat het waarschijnlijk over gaat als ik wat ouder ben.
Je hebt ook speciale droogshampoo's, voor als je een keer geen zin hebt om onder de douche te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was niet te vaak en met een "shampoo voor elke dag", die zijn wat milder. Neem ook maar een klein beetje shampoo.
Masseer niet op de hoofdhuid, maar probeer je tot het haar te beperken. Hierdoor worden de talgklieren niet onnodig geactiveerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoofdhuid heeft een vetlaag en als je te vaak je haren wast neemt de vetlaag af, het kan ook aan de ph waarde liggen van je shampoo misschien een andere shampoo, ook wat eerder werd gezegt het friemelen in het haar is niet zo bevorderlijk! Even langs de kapper gaan en vragen voor een goede shampoo, of even naar de winkel gaan voor een shampoo voor vettig haar

Toegevoegd na 14 minuten:
oja wat ook helpt is talkpoeder op droog vettig haar en dan inwrijven en klaar, heb het op tv gezien was toevallig een programma waar ze dat op lieten zien en heb het zelf uitgeprobeert en het werk echt geloof me echt een super oplossing!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk zit je te veel aan je haar en anders gebruik je teveel shampo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een beetje minder je haren gaan wassen en soms zijn het ook fases in je leven dus pubertijd enc.
Maar ik weet niet hoe oud jij bent natuurlijk.
en trouwens er bestaan vongensmij wel shampoos maar ik weet niet of die echt werken :PP.
Maar dus meschien vaste dagen in de week opbouwen dat je je haren wast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je haar snel vet word is het beter om een milde shampoo te gebruiken voor je haar, ik gebruik bijvoorbeeld die van Schwarzkopf, met perzik. Ik kan gewoon elke dag mijn haar wassen zonder dat het er vet van word. Ook als je het veel borstelt word het erg snel vet, dus borstel het niet te vaak. Gebruik natuurlijk bij voorkeur geen anti-klit sprays en dat soort dingen, daar zit natuurlijk olie in dat je haar extra vet maakt. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij deze site kun je vinden waarom je haar snel vet wordt en wat je eraan kunt doen!! succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je ook cremespoeling gebruikt?
Hier wordt het haar namelijk ook sneller vet van, Omdat dit een laagje op je haar legt. En idd veel aan je haar zitten (borstelen, friemelen enz), antiklit sprays gebruiken, haarlak, wax, gel enz. maakt je haar ook vet. Zelf heb ik het probleem ook hoor, ik was vaak wel elke dag mn haar, niet supergoed voor je haar maarja vettig haar ziet er ook niet verzorgt uit...
Meestal heb ik dan een vettige 'pony' (in hoeverre je het een pony kan noemen:P) en wil ik het dan niet wassen, dan borstel ik het bovenop mn hoofd naar achter, knipje erin, klaar!:D Ziet er ook verzorgt uit;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar alsnog kan je haar er sneller vet van worden...
Ik gebruik altijd cremespoeling hoor, heb nogal lang haar en krijg er anders geen kam doorheen, doe het ook zo maar krijg er alsnog vet haar van...(vaak de volgende dag al)
van cremespoeling van palmolive word je haar niet vet. fructis is wel slecht voor je haar, die legt er namelijk wel een laagje om