waar vind ik een lamswoltrui met rolkol voor dames?

Ik zoek een lamswol trui met rolkol, liefst in het rood. maar ik vind deze enkel voor heren. Voor dames heeft men wel bv. merinoswol, maar daartegen ben ik allergisch, evenals voor gewone (scheer)wol.
vermits ik veel fiets ware een rolkol handig voor in de winter.
Ik woon in België.

Toegevoegd na 32 seconden:
grof gebreid vind ik het mooist, maar glad mag ook

11 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

er rust geen zegen op dit antwoord...(al 2 x weg...)
heb al jaren rolcol*s in donkerblauw en knal groen van 100% katoen en ijzersterk, werkt perfect, bij extremer koude draag ik nep kunststof rolcol die losser eroverheen gaat, zit prima en is effectief.

jaren geleden was er een engelse winkel in den haag die kleding in schotse stijl verkocht in schotse ruiten (in rood en groen) erg vrolijk maar de materialen herinner ik mij niet, noch de naam van de winkel. maar daar kom ik nog op terug.
er zijn bedrijven die van lamswol kleding maken, niet persé goedkoop, maar het zoeken waard...

ik heb al jaren diverse roll col´s van 100% katoen donkerblauw/fel groen. deze gebruik ik tot het echt koud wordt, daarna gebruik ik ze al als basis, en bovenop heb ik hetzelfde "roll col idee", maar dan van kunststof. werkt voor mij perfect. omdat niet alles strak tegen mij aan zit gaat het niet hinderen/irriteren als het warme wordt op de huid.

ik kom nog terug op de naam van de engelse winkel, die je in london/engeland zou kunnen opzoeken, zo ook zal ik zoeken naar de winkels die in lamswol het een en ander maken.

Toegevoegd na 1 uur:
UPDATE: ik had het over marks & spencer´s, de engelse winkel, zowel in den haag als in amsterdam. sinds 2001 niet meer zie hieronder...

Marks & Spencer terug in Nederland FORMULESFORMULESMARKS & SPENCERNEDERLANDSUPERMARKTMARC BOLLAND56780
AMSTERDAM –Marks & Spencer (M&S) keert dit jaar terug in Nederland. Het Britse warenhuisconcern opent begin april een winkel aan de Kalverstraat in Amsterdam.

Dat bevestigen diverse bronnen tegen Distrifood.nl. Marks & Spencer zelf wil tegen Distrifood.nl bevestigen noch ontkennen dat de Britse formule begin april start in de hoofdstad.
>>>Tot 2001 was Marks & Spencer ook te vinden in de Amsterdamse Kalverstraat, de Meir in Antwerpen en in Den Haag. Datzelfde jaar besloot M&S echter om zijn werkzaamheden in continentaal West-Europa te staken. Het sluiten van de winkels had met name te maken met problemen in de UK. Bij M&S in Nederland, waar ook food werd verkocht, werkten tweehonderd mensen.

Assortiment
Uitzendorganisatie Randstad is voor de supermarktketen op zoek naar medewerkers voor de winkel in Amsterdam. ‘De winkel bestaat uit een supermarkt en een E-boutique voor diverse kledingmerken. Het supermarktassortiment bestaat voornamelijk uit etenswaren, ...etc.

http://www.distrifood.nl/Formules/Algemeen/2013/1/Marks--Spencer-terug-in-Nederland-1139353W/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
ja katoen is ook superleuk op de huid, ik heb er ook een aantal. maar als het geen katoen is, wordt het voor mij net als voor jou kunststof (acryl of zo) of lamswol. en lamswol is zo zalig zacht. ik heb er een groot aantal, maar door mijn niet geringe gewichts (en cup-) toename kan ik ze helaas niet meer dragen :-(. ik dacht : ik koop me er enkele nieuwe maar nope, alleen mannenmodellen. Vroeger had je ze zelfs in C&A, nu is het niet meer vindbaar in de gewone winkels (lees : betaalbare winkels). Raar he, ik dacht al eerst dat men geen lammetjes meer mocht scheren, maar het is blijkbaar gewoon geen mode voor vrouwen of zoiets. en een mannenpull zit toch altijd ietwat anders...
ik zie uit naar je winkel-naam!
liveisgreat
11 jaar geleden
joepie, zo blij dat Marks en Spencer terug komt! ik heb die winkel altijd gemist. Bij ons is trouwens ook op vele plaatsen Laura Ashley weg, de Britse ketens haakten de laatste jaren wat af.
maar als ik zo een trui ergens vind, is het wel bij Marks en Spencer, juist... bedankt voor je antwoord !