Is het in en uit doen van lenzen nefast voor de duurzaamheid, kwaliteit voor de lenzen?

Wel...

M'n vraag is of lenzen stuk gaan bij het in en uit doen? M'n idee bestaat namelijk om gedeeltelijk te gaan voor lenzen. Bijv. tijdens het sporten lijkt me dit interessant. Bij het duiken is het een noodzaak.
Wel, nu is m'n vraag of het interessanter is om voor daglenzen te gaan en deze slechts een maal te gebruiken of ben ik beter af met week- of maandlenzen en deze in en uit te doen wanneer ik bijv. enkele uurtjes ga sporten. Ook hier is de rekening vlug gemaakt dat ik daglenzen meerdere dagen kan gebruiken, wanneer ik ze slechts ekele uurtjes draag per dag...

Hoe komt het eigenlijk dat sommige lenzen slechts voor een dag zijn, andere voor een maand?

M'n achterliggend idee blijft dat lenzen een duurdere oplossing is dan brillen. Ook de gezondheid van de ogen blijft een prioriteit!

Groets,
j.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen antwoord, maar een reactie:
Wel eens nagedacht over nachtlenzen? Elke nacht zorgen de lenzen voor een correctie, waardoor je overdag scherp ziet.

Het beste antwoord

Lenzen zijn absoluut niet duurder dan een bril.
Ik heb wel een bril (voor de avond en thuis enzo) maar zou nooit meer zonder lenzen kunnen.
Ik heb mijn lenzen van Hans Anders en dan heb je voor 50 euro een pakket van een half jaar, 6 paar maandlenzen en vloeistof.
Ik heb net een nieuwe bril aangeschaft, die was 300 euro. Dus net zo duur als 3 jaar lenzen!
Als je 6 jaar met een bril doet, zijn lenzen wel duurder maar tegenwoordig kopen veel mensen 1x per 2 jaar een nieuwe bril.
Je kan bij sommige opticiens (specsavers) een gratis afspraak krijgen met de contactlens specialist.
Je krijgt dan (als je ogen geschikt zijn) een paar lenzen mee om te proberen (gratis) als ze niet bevallen ga je terug en krijg je een andere soort mee (je krijgt dus net zolang gratis contactlenzen tot je een soort hebt gevonden die voor jou perfect zijn, maand, dag of halfjaar lenzen.)
Ik zou zeggen probeer het eens, ook op de fiets en in de stad nooit meer weinig zien omdat je bril helemaal nat geregend is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lenzen zijn ervoor ontworpen om ze in en uit te doen. Je doet er jaren mee. Ga eens (vrijblijvend) bij de betere opticien langs. Je krijg dan een prima uitleg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb gemerkt dat de ontwikkeling qua opmeten ,type lenzen etc zo snel gaat dat als je hier iets uitleg het al weer achterhaald is. Dus naar de opticien voor uitleg.
Bronnen: