Hoeveel is mijn sieraad waard?

Hallo

Wat zou mijn ring nieuw in de winkel ongeveer kosten als ik hem bij een juwelier zou aanschaffen(richtprijs)?
ik heb hem laten maken bij een goudsmid,hij is dus volledig handgemaakt
Alles is echt (getest)

-14 karaats ring
-Thaise Robijn van 1.16 karaat
-16 gram goud (wit,rood en geel)

6 diamanten - 2x 0.07 VVS1
- 2x 0.05 VS1
- 2X 0.03 VS1

Ik hoop dat u mij kunt helpen en ik zie uw antwoord graag tegemoet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat moest jij ervoor betalen, is dat een richtlijn misschien?

Antwoorden (1)

Dat is niet makkelijk te zeggen, de goudprijs verandert per dag en de waarde van de diamanten ligt ook aan allerlei omstadigheden. Een indicatie: goud kost 19,53 euro per gram, 19,53*16= 312,48 euro aan goud. De prijs van de robijn varieert ook enorm, ergens tussen de 500 en 1000 euro. De totale prijs zou ik dan ongeveer 1500 euro vinden. Voor een echt betrouwbaar advies kun ke toch maar beter naar de juwelier gaan, die heeft er veel meer verstand van dan ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De goudprijs geldt m.i. voor 24 karaat goud (100%) terwijl 14 karaat 58 % goud is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die prijs die er staat is van 14 karaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roland1995, Je hebt gelijk. Officieel gestempelde edelmetaal baren, Baren fijn goud,
99,99% goud, € 37.100,00 per kilo. Ik was in de war gebracht door de andersluidende notering in $ op teletekst blz. 502