De oorzaak is te heet douchen, te lang douchen of te vaak douchen. Het droogt je huid uit (vooral door heet water)

Smeer je lichaam voordat je gaat slapen in met een dikke laag bodylotion of babyolie zodat het de hele nacht kan intrekken.

Je ziet niet direct resultaat maar je zult merken dat het op lange termijn helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Douchen droogt je huid uit, klinkt vreemd met al dat water.
Alleen is dat na een kwartiertje vanzelf weer over.
AWM
14 jaar geleden
Insmeren met een neutrale creme op vasilinebasis

Toegevoegd na 11 minuten:
en het water niet te warm laten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een hele goede creme insmeren,na het douchen.
En nu het kouder wordt,kun je het best bodybutter gebruiken,dat is en stuk dikker.
En niet met te warm water douchen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Baby olie is ook lekker op de droge huid !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo heet douchen en geen zeep gebruiken, niet meer dan een keer in de twee dagen douchen...
Het hete water lost je huidsmeer een weinig op... Zeep nog meer... Dat is het dus...

Douchen hoeft niet zo vaak, in feite hoeft het niet eens...

Maar smeren met vet of andere zaken is achter de feiten aanlopen, beter voorkomen dat het uitdroogd, dan smeren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En een douchegel gebruiken zonder zeep. (Ph neutraal) zoals bijvoorbeeld de Douchegel van Kneipp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind de bodybutter van het kruidvat heerlijk.
ook de olie van weleda is aan te raden, heerlijk ook van geur.
14 jaar geleden
Drink ook veel water, dit helpt ook om je huid minder droog te laten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Douche-crème gebruiken voor de droge huid. En daarna bodylotion. Ik heb die van vaseline, en dat vind ik een hele goede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt 'vaseline ' van Johnson en Johnson, en niet het product vaseline, want dan blijf je de gehele dag vettig
onder de douche, terwijl je dus nat bent, goed inwrijven met ouderwetse vaseline op een washandje. daarna droogDEPPEN met een een handdoek. heb je dagenlang geen omkijken naar je droge huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ook heel fijn is, na het douchen, is olijfolie. Heel goed voor de huid en niet duur. Je kunt het in een flesje doen met eventueel een beetje lavendelolie voor de geur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik neem aan dat je bedoeld dat je huid dan'trekt'na een tijdje als je uit de douche komt,dat wil zeggen dat je een vochtarme huid hebt en je dus een dagreme(of bodymilk als het voor de andere delen van je lichaam is)moet gebruikenof nachtcreme moet gebruiken voor de vochtarme huid,en niet dus voor de droge huid,want een droge huid kan ook talgtekort hebben en dan word je huid vetter en niet minder trekkerig.....wel eerst je gezicht reinigen natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Insmeren met bodycreme of olie als de huid nog vochtig is. Let op dat je creme of olie niet op petrolatum of paraffinebasis is: dat voelt misschien goed als je het opbrengt, maar dat droogt de huid op de lange duur nog meer uit. Het beste is pure jojabaolie (veelal op internetwinkels te krijgen), of sheabuttercreme (l'Occitane heeft een hele goede). Verder is Weleda erg goed met zijn olieen, en bij elke drogist verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm douchen i.p.v. heet en niet vaak&veel zeep gebruiken. Na het douchen insmeren met bodymilk, bodylotion, crème of iets soortgelijks!