Kan de geur van parfum veranderen?

Ik heb hier een flesje Noa staan. Zag het op de tv-reclame en bedacht me opeens dat ik die een aantal jaren geleden een keer voor mezelf heb gekocht. Maar ik heb het idee dat het nu heel anders ruikt als destijds. Ligt dat nou aan mezelf of kan de geur veranderen als het parfum wat ouder is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.4K

Het beste antwoord

De geur van parfum kan veranderen wanneer het wat ouder is. Zie op de onderkant van mijn doosje parfum dat je het tot 36 maanden na openen kan blijven gebruiken (neem aan dat de geur tot dan 'goed' blijft)
Ook is het verstandig om je parfum altijd in het doosje te laten, want ook buiten het doosje kan de geur vergaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Parfum kan een beetje muf gaan ruiken, door lichtinvloeden van buitenaf. Daarom ook het advies: in de doos bewaren, dus antwoord op jouw vraag: ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een geopende flacon is idealiter binnen een jaar te gebruiken. Let erop dat je de flacon na gebruik steeds goed afsluit en niet in direct zonlicht bewaard. Permanent sterk licht kan de geur veranderen.
Ongeopende geuren hebben een houdbaarheid van ca. 3-5 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dit kan. ik vnd de geur van coco-chanel heel sterk ruiken als ik hem op spuit. maar daarna naamt dat wat af. dan vind ik het lekerder. en ik vnd de geurstroken in de winkel ook zo handig, dan kan ik ze erop spuiten, en thuis nog eens ruiken.

maar een parfum kan na 2 a 3 jaar ook een baatje muf gaan ruiken. dit hoeft niet altjd, maar het is meestal wel het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geur kan veranderen door de tijd, maar hoe een parfum ruikt, hangt ook nog af van jouw huid en hoe jouw reukvermogen werkt. Ik heb ooit eens een heerlijk parfum gekocht na geroken te hebben op zo'n strookje. Op mijzelf ruikt het helemaal niet lekker...

Het kan dus ook zijn dat jouw reukvermogen is veranderd of er iets aan jouw lichaamsgeur is veranderd waardoor het parfum anders ruikt als je het opdoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeker. Parfum is beperkt houdbaar. Het hangt af van het parfum, maar het is zo'n 1 tot 2 jaar. Daarna wordt de geur minder of zelfs anders. Het helpt als je het goed bewaard: in het doosje (donker) en het helpt als je een spuitflesje hebt, zodat de parfum niet in aanraking komt met je huid en dus niet vervuilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parfum kan verzuren maar ook van geur veranderen door inwerking van licht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gassen ontsnappen zodra je iets openmaakt, dus na openen is het een bepaalde aantal maanden goed en daarna dus niet meer.