Wat is een goede gezichtsreiniger en dagcrème voor een gevoelige trekkerige huid?

Mijn huid is vaak rood, trekkerig en (zeer) gevoelig. Ik zoek milde producten, zelf heb ik al redelijk wat producten geprobeerd, helaas is maar weinig echt zacht voor mijn huid. Ik ben een beetje hopeloos verloren in de zoektocht naar wat voor mijn huid goed is.

Het allerbelangrijkste hierbij is: dat ik er absoluut geen puistjes van mag krijg.

- Gezichtsreiniger: moet heel mild zijn en redelijk tot goed reinigen.
- Gezichtscreme: moet snel intrekken, niet glimmen, goed hydrateren, niet irriteren en een SPF bescherming hebben.

In een drogisterij wordt ik altijd zo snel misleid en kom ik thuis met (teveel) producten die vaak meer kwaad dan goed doen :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (10)

Ik heb zelf ook een gevoelige huid en snel last van droge plekjes met soms eczeem. Ik maak mijn gezicht schoon met Rozenwater van Harmonie, dat haal ik in een biologische winkel. Dit merk verkoopt ook verschillende crèmes. Zelf gebruik ik crème die je bij de apotheek kunt halen, Lanette I van Fagron. De crème is wel vettig maar dat is juist lekker voor een gevoelige huid, al biedt deze geen bescherming tegen de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pascaud cleanser is een reiniger, ik heb hetzelfde als jou en dit werkt heel goed. Wel een beetje aan de dure kant...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat je budget is, maar de Hydrazen serie van Lancome heeft een heerlijke dagcrème met SPF15, speciaal voor de gevoelige huid, niet vet, geen geglim. Ze hebben ook een gekleurde variant, zodat je geen foundation hoeft te gebruiken.

Niet goedkoop, maar ik gebruik het al jaren naar volle tevredenheid.

Als reiniger gebruik ik de schuimreiniger en daarna de milde tonic van Lancome, ook prettig spul.

Maar goed, het is duur spul, dus een beetje afhankelijk van je budget of je iets aan deze tip hebt. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annayake heeft een sensitive serie, voor de gevoelige huid. Ze hebben vast een website waar je ff kan kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van Annayake zeggen ze dat het een Japans product is. Ik heb een artikel gelezen waar men sterk aan Annayake twijfelt aangezien er totaal geen website te vinden. Een website wie en waar de leverancier echt zit en waar je info omtrent de producten kan krijgen. Ook ik heb een paar Annayake producten. Een heerlijke eau de toilette en ook toffe maskers en een serum. Voelt lekker behalve dat de prijs schandalig hoog is toch wat dubieus voor een product waar geen site over te vinden is. Ik ben er pas achter want ik gebruik dit allang. En het effect? Nah......
Verder wordt er in parfumerieen en drogisterijen nogal wat onzin beweerd.
Laat je eens adviseren bij een goede drogist (DA of Etos?)
Ga wel op een rustige tijd, zodat de verkoopster er echt tijd aan kan besteden.
Je kunt ook eens bij de apotheek vragen. Daar verkopen ze Vichy producten, die zijn bestemd voor een gevoelige huid..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yvesrocher.nl
Die hebben een breed mannen assortiment en de werking van het product wordt beschreven.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf ben ik helemaal fan van Clarins. Je betaalt al snel 40 euro voor een potje dagcreme en 20 euro voor reinigingsproducten maar het doet op mijn gevoelige huidje wonderen (het trekkerige gevoel verdwijnt volledig). Echt een oppepper. Als je je huid goed wilt verzorgen is het volgende het aller belangrijkst; 1. crème moet hydraterend zijn, 2. factor aanwezig (maakt de crème helaas wel iets vetter). Maar geloof dat je dit al in acht neemt? Een goedkopere lijn is die van dr. Grandel. Die heeft heerlijke vocht-capsules!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb goede ervaringen met producten van Dr. van der Hoog, de Hypo allergeen verzorgingslijn voor de zeer gevoelige huid. Daar zit geen chemische troep in, is allemaal parfumvrij. Ik koop de reinigingslotion en creme bij De Tuinen. Niet heel goedkoop, maar wel betaalbaar.

Op de site van Dr. van der Hoog kun je alle producten bekijken, zoeken op huidtype en ook een gratis huidadvies krijgen. Zie
http://www.dr-vanderhoog.nl/nl/homepagina
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amandel gezichtsolie van Weleda is speciaal voor een gevoelige, trekkerige huid. Ze hebben ook hele goede dag en nachtcreme tegen een betaalbare prijs.

Weleda verkoopt natuurlijke producten, die klimaat neutraal zijn. De producten zijn voor de volle 100% gemaakt van natuurlijke producten, die ook nog eens zoveel mogelijk van biologische of biologisch-dynamische kwaliteit zijn. De producten van Weleda zijn naast klimaat neutraal ook dierproef vrij.

Verkrijgbaar bij de Tuinen en DA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Juist precies, die wilde ik ook aanraden. +1 Wij verkopen dit product ook in onze Natuurvoedingswinkel, dus misschien ook een optie.
Ik heb tijdenlang hetzelfde probleem gehad en heel veel spullen geprobeerd. Ik gebruik nu na tips van verschillende mensen aqua depot (Biocura, Aldi, €2,99 per potje) en ik krijg het ene na het andere compliment over mijn huid. Ik kreeg pukkeltjes door uitdroging en overgevoeligheid, maar die zijn helemaal weg. De creme schijnt niet voor iedereen goed te werken maar voor 3 euro per potje kan je nog eens wat proberen. De eerste keer smeren tintelde en trok mijn huid een beetje maar dat was na een paar minuten weg en daarna heb ik daar nooit meer last van gehad.
Wat voor mij persoonlijk ook heel goed werkt is zo min mogelijk rotzooien/reinigen. Heel lang heb ik 2x daags mijn gezicht gereinigd, maar aangezien ik nauwelijk make-up draag doe ik dat nu 's avonds nog maar af en toe. Voordeel: ik spoel mijn reinigingsmelk graag af, anders hou je bijna altijd een vettige laag over, en nu hoef ik maar 1x per dag met (uitdrogend) water bij mijn gezicht. De lange termijneffecten van de troep van de dag op je gezicht te laten zitten weet ik niet. Ik ga echter niet nu met een belabberde huid rondlopen omdat ie er dan over 30 jaar misschien een tikje beter bijhangt. Wie dan leeft, die dan zorgt.
Tips over reiniging heb ik eigenlijk niet. Ik heb nu Douglas Beauty System en die bevalt wel aardig. Mijn persoonlijke ervaring is dat je bij onbetaalbare 100 stappen systemen van clarins en vichy enzo uit de buurt moet blijven, omdat al dat gepruts aan je huid de irritaties meestal eerder verergert dan oplost.