Hoe kan ik voorkomen dat mijn witte sokken zwart worden aan de onderkant?

Met mooi weer draag ik witte sokken, als ik een korte broek/driekwarts-broek aan heb. Maar als ik met witte sokken in mijn schoenen ga lopen, zijn aan het einde van de dag de onderkant van mijn witte sokken helemaal zwart. Als ik deze sokken ga wassen worden ze nauwelijks meer wit, en dat vindt ik nogal jammer.

Heeft iemand tips/trucjes om dit tegen te gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.2K

Het beste antwoord

Inlegzooltjes.

Die heb je in allerlei soorten. Zelf heb ik graag dunne leren, maar je kunt ze ook van een afwasbare of
uitwasbaar materiaal nemen.

Dan poets je die inlegzooltjes regelmatig schoon
en blijven je sokken dus ook schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door transpiratie nemen sokken allerlei vuil op dus er zijn meerdere mogelijkheden.

1.Je schoenen zijn vies aan de binnenkant (bv zand).
2. Bij sandalen is het stof van straat vermengd met zweet van je voeten.

Afgezien van het feit dat witte sokken in schoenen (zeker met een korte broek) niet meer helemaal van deze tijd zijn, kan je het eigenlijk niet voorkomen.
Dus UIT met die sokken !

En als je wel eens vies worden dan kan je wat Vanish Oxy Action bij het gewone wasmiddel in de wasmachine doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+witte sokken onder een korte of driekwarts broek, nee.
Witte sokken kunnen eigenlijk alleen bij sporten gebruikt worden, vind ik persoonlijk.
Weg met die sokken, en met mooi weer heb je ze niet nodig ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogen andere kleuren sokken wel onder een korte broek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is verboden @Bessy. Witte trouwens ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ging erover hoe je witte sokken wit kan houden. Niet wat wel en niet past onder een korte broek/driekwart.
Omg. ;#
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruidenvrouw: bedankt voor dit heldere antwoord.
Nu weet ik tenminste hoe het hoort (moet) ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goddank hebben we hier nog geen kledingpolitie op de hoofddoekpsychose na.
Als iemand witte sokken aan wil, dat doet hij/zij dat toch? Waar maak je je druk om?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach kijk: http://www.goeievraag.nl/vraag/witte-sokken-fout.42246
http://www.goeievraag.nl/vraag/mis-witte-sokken.12355
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo, ik maak me niet druk hoor en smarty 91 ook niet.
Hij trekt gewoon aan wat hij zelf wil en dat is prima.
Die witte sokken uit doen is ook een manier om te voorkomen dat ze zwart worden ;-) dus je neemt het veel te serieus op.
Daarnaast heb ik ook een nuttige tip gegeven.
Niet beginnen over modepolitie of hoofddoeken, daarmee maak je het veel te beladen.
als je niks voelt voor de in mijn optiek uitstekende optie inlegzooltjes van het andere antwoord moet je schoenen overwegen met ander "binnenwerk" . Mijn witte sokken worden nl nooit zwart in mijn schoenen, alleen als je er zonder schoenen mee rondloopt.

Verder, maar eigenlijk vraag je naar voorkomen, is mijn tip voor het probleem oplossen: af en toe wassen op 90 graden, daar wordt wit toch wel veel witter van

En maar
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij gaat de rek eruit als je ze te heet wast...
amigo
12 jaar geleden
ik doe het ook niet elke keer, maar gewoon af en toe. sommige sokken (type sportsok) heb ik al jaren, rekken nog prima