Hoe kom je het snelst van "huilsporen" op je gezicht af..?

Dus van oa. de rode ogen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je verdrietig congoleo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best wel af en toe..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cheer-up girl!

Het beste antwoord

Dit is bepaald niet voor 'zomaar' te gebruiken, maar echt voor een noodoplossing, als het door welke omstandigheden gewoon echt niet anders kán : in elk oog 2 á 3 neusdruppels druppelen. Zoals ze de vaatjes in je neus samentrekken, zo doen ze dat ook in je ogen.
Dan een laagje poeder over je opgezette ogen, en een iets dikkere eyeliner trekken dan normaal. (Of er nu wél eentje aan de bovenkant doen, als je dat normaal niet doet) Glans onder je wenkbrauwen en op je jukbeenderen, flink veel rouge, en een laag of 'tig' mascara.
Ik smeer in dit geval géén gekleurde oogschaduw op, maar m'n felste lippenstift - de aandacht moet deze keer juist níét naar m'n ogen gaan...
En dan maar een paar keer, totaal overbodig m'n neus snuiten, en regelmatig mopperen, dat verkoudheden altijd juist op het verkeerde moment komen...

Áls je, na het opkalefateren en vóór de 'aktie', nog 10 minuten hebt, even naar buiten gaan, rondje-om lopen en heel diep ademhalen en tot rust komen.
(Tenzij de huilbui weer losbarst, als je daar in je eentje buitenloopt - dan misschien een medicinaal glaasje wijn of sherry, of (oud-engelse heal-all...) a cup of tea....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je gezicht reinigen met lauw water, en dan als laatste verfrissen met wat koud water.
En even wat oogcreme gebruiken, dan jezelf opmaken.
Je kan ook even wat stukjes komkommer op je ogen houden of theezakjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet huilen, voorkomen dus is het beste...

Maar als je ze al hebt, die emotietekenen, dan is accepteren het tweede beste... En ik zeg je als je ze accepteert zal iedereen met jou rekening houden en er goed mee omgaan... Huilen is overstromen... En huilen kun je nooit faken, dus het is altijd oprecht... Durf ze te laten zien en je krijgt er vrienden bij in je leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ xinix
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Er zijn van die maskers met gel erin die je in de vriezer moet leggen die helpen heel goed.
Wat ook goed helpt is een lepel een nacht in de vriezer leggen, de volgende dag de lepel op je oog leggen dat zorgt ervoor dat je bloedvaten samentrekken zo verdwijnen die vervelende huilogen.
Wat ook nog helpt is een nat theezakje ongeveer 15 minuten op je ogen leggen het verzacht je rode ogen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo'n zakje kamillethee is er goed voor (+)
Bij mij helpt het om met koud water mn ogen te deppen. Dat voor circa 2/3 minuten, dan is het ergste weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een pufje neusspray. Dan slinken je slijmvliezen in je neus en keelholte. Dan klink je minder snotterig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er ook aan hoe zo'n huilbui je hebt gehad en hoe lang. Bij een 'normale' korte huilbui wil het wel eens helpen als je een paar keer achter elkaar even een koud washandje op je gezicht legt. Helemaal overgaan doet het er niet van, maar soms kun je dan in ieder geval wel doorgaan als 'verkouden'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gezicht ff goed wassen.
en diep ademhalen enz. Steek een sigarretje op als je rookt.
Ga even naar buiten voor wat fris lucht..