Wie doet de spelden in nieuwe overhemden?

Soms koop ik een nieuw overhemd dat nog helemaal mooi rond een kartonnetje is gevouwen en met spelden is vastgezet. Worden die spelden er machinaal ingezet? Of is dat handwerk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verdient aanbeveling het in een nieuw overhemd verwerkte aantal spelden op de verpakking aan te geven.
(dr KW Mess, RU Leiden, 1969)
Cryofiel
12 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar had dr. Mess een punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meerdere zelfs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad :))

Het beste antwoord

Bangladesh blijkt er op opmars als markt met goedkope arbeidskrachten voor het maken van kleding.

En natuurlijk china maar dat was al genoemd

Ik ben er van OVERTUIGD dat alle overhemden met spelden uit dat soort landen komt en dat de spelden er dus HANDMATIG in worden gezet

lees maar eens onderstaande link.
Daarin wordt beschreven hoe amerikaanse katoen naar china wordt verscheept, waar er een t-shirt van wordt gemaakt, waarna het weer teruggaat naar amerika en NO STEEDS kost dat t-shirt maar 5 dollar.

Als dat al met een t-shirt van 5 dollar kan, lukt het ZEKER met een overhemd dat veel duurder is.

(de rest van het verhaal is trouwens ook best interessant, dat je je oude kleding eigenlijk niet aan afrika moet geven maar daar vroeg je eigenlijk niet om natuurlijk)
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Handwork made by China.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt, dat die overhemden in een europees land worden vervaardigd en dan naar China worden verstuurd om er daar een paar lullige spelden in te laten steken.
Utrecht
12 jaar geleden
Nee, het shirt wordt ook in Azië in elkaar genaaid.
Hoeft geen China te zijn. India, Bangledesh, Filipijnen etc kan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mijnvraagvriend: erg leuk :))
Die spelden worden er machinaal ingezet. weet niet precies oe het werkt. Maar ik kan je vertellen dat overhemden niet naar china toe gaan om er een klein rottig speldje in wordt gezet.