Hoe kan je van die mooie donkere ogen krygen ?

Hallo (:
Ik heb altyd al heel lang makeup op enzo.
Heel veel lagen mascara en eyeliner en altyd een dikke oogpotlood op dat randje in men oog.
Maar ik zie altyd van die mensen die altyd van die hele mooie donkere ogen hebben. Weet iemand hoe ik dat ook kan krygen ? x

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

op onder andere deze site staat hoe je dat moet doen:www.youtube.com/watch?v=3qxkPt-L-tI
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bedoelt vast 'Smokey eyes'. Zo breng je het aan, in stappen:
- Je begint met een basislaag zodat de make up het beste blijft zitten. Je ogen moeten vetvrij zijn. Dit kan je door een poeder op en rondom je ogen aan te brengen. Je kunt ook een basislaag maken van een neutrale oogschaduw.
-Breng op je bovenste en onderste ooglid het kohlpotlood aan. Maak de leden helemaal donker. Tip: voor mensen met kleine ogen, laat het kohlpotlood op het onderste ooglid achterwege.
Vervaag het aangebrachte lijntje op beide oogleden. Binnen in blijft het donkerst. Werk zo van donker naar licht. Het vervagen kan je met je vingertoppen doen, met een wattenstaafje of met een kwastje.
-Breng nu een donkere oogschaduw aan op het vervaagde lijntje aan de bovenkant. Maak het vanaf de buitenkant mooi donker en hoe meer je naar de binnenkant gaat, zorg je ervoor dat het steeds lichter wordt. Breng dit zo aan, dat je op het bewegende deel van het bovenste ooglid (daar waar je de oogbol voelt) geen oogschaduw hebt zitten. Breng dit aan tot aan je arcadeboog.
-Breng over het resterende ooglid (dus vanaf het bewegende gedeelte van het ooglid) tot aan de binnenkant een lichte kleur oogschaduw aan. Doe dit ook tot aan de arcadeboog. Probeer mee te gaan met de vorm van je wenkbrauwen. Dit maakt het effect nog mooier.
-Dit geheel kan je met elkaar mengen door alles in elkaar over te laten lopen. Let hier wel bij op dat je niet het donkerste gedeelte te licht maakt en dat er geen donkere oogschaduw op het lichte gedeelte komt. Het geheim van Smokey Eyes is nu eenmaal dat de kleur het donkerst is tegen de wimperrand aan en dat deze kleur vervaagt en overloopt over het bewegende ooglid tot steeds lichter tot bijna niets.
-Het aanbrengen van de mascara. Hier hoef je niet zuinig te zijn. Het is belangrijk om bij Smokey Eyes veel mascara te gebruiken. Het aanbrengen van mascara op de onderste wimpers gaat het makkelijkst als je het borsteltje verticaal houdt.

Tip: Ga naar youtube en zoek een filmpje met de trefwoorden 'smokey eyes how to' .