Wanneer is nagellak uitgevonden en waarom word het gebruikt?

Was eigenlijk wel benieuwd hoelang geleden... En hoe het zo populair geworden is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Om en nabij de 3000 BC (before Christ), werd er hoogstwaarschijnlijk voor het eerst nagellak gedragen in China. Nagellak bestond toentertijd uit een mengsel van bijenwas, gelatine, arabische gom en eiwit. Om kleur aan de lak te geven voegden ze gemalen bloemblaadjes van de roos of orchidee toe.

De oude Egyptenaren gebruikten roodbruine mengsels gemaakt van henna vermengd met hun eigen bloedom hun nagels mee te 'stainen'. De Egyptenaren gebruikten nagellak om de rang van iemand aan te geven. Hoe feller rood je nagels waren, des te hoger je rang. Queen Nefertiti liet haar nagels (en teennagels) robijnrood kleuren en Cleopatra was fan van crimsonrood (een donkere, dieprode kleur met een vleugje roze). Vrouwen van een lagere rang mochten hun nagels alleen met een bleekrode kleur verven.

Zie voor de rest van het verhaal en tot aan nu op de onderstaande link:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mensen vinden het leuk en mooi om te doen:)
Ik zelf vind het ook heel leuk!