Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn nagel heeft allemaal laagjes die je eraf kan trekken hoe krijg ik dit weer mooi?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Afbrokkelen, splijten, schilferen: meestal komt dat door ruwe behandeling of door teveel water en soms door een tekort aan onverzadigde vetten in de voeding. Deze problemen kunt u verhelpen door de nagels dagelijks te behandelen met een vochtinbrengende crème en door bij diverse karweien handschoenen te dragen. Houd de nagels kort en vijl ze in één richting rond, niet in een punt. Gebruik een nagellakremover op oliebasis. Soms kan er een tekort van bijvoorbeeld calcium of kiezelzuur in de voeding zijn. Maar om de juiste oorzaak van het probleem te achterhalen, is het raadplegen van een deskundige aan te raden. Broze en/of gespleten nagels kunnen het gevolg zijn van verkeerde voeding. Aanbevolen als supplementen zijn calcium, vitamine A, vitamine B en vitamine D, maar een kompleet suppletie van een multivitaminen, -mineralen is ten zeerste aan te bevelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit betekent dat je gespleten nagels hebt. Dit kan komen door uitdroging. Gebruik een voedende en vochtinbrengende creme die ook de nagels "voedt". Verder zou het kunnen dat je calcium te kort komt. Drink/eet voldoende zuivel, dit komt je nagels (en tanden/botten) ten goede. Gebruik liefst geen nagellak of nagelverharder. Ook kunnen bepaalde medicijnen van invloed zijn op de kwaliteit van je nagels. Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt ze weer mooi door ze voorlopig kort te houden, en met een goede nagelvijl (niet met een schaartje) in één richting te vijlen. En verder, zoals mijn voorgangster al opmerkte, een goede nagelolie gebruiken, en deze vooral in de nagelriemen in te masseren. Overigens, verwacht niet te snel resultaat, het kan wel een paar maanden duren tot je nagels weer mooi gezond zijn, dus eventjes doorzetten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding