Maakt het uit of je 's Avonds gaat douchen of 's Ochtends als je de volgende dag vroeg weg moet?

Omdat ik 's ochtends wat te moe ben om meestal te douchen, douche ik me nu elke avond. Maakt dit enig verschil als je weggaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naar school
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan 's ochtends 15 minuten langer op bed liggen :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, daar denk ik ook altijd aan:P
Maar ik wil altijd schoon op school komen, dus vandaar deze vraag.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ja, dan hou je de hele dag die just-out-of-bed-smell
past natuurlijk wel goed bij je just-out-of-bed-look

Het beste antwoord

' nachts zweet je als je slaapt. Dus is het frisser als je in de ochtend douchet. Daar wordt je ook wakker van. Maar als je je in de ochtend opfrist, je tanden poetst en deo gebruikt dan ben je best al een héél eind. Echt vies ben je niet en legio mensen hebben in de ochtend geen tijd òf zin om uitgebreid te douchen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee hoor,maakt niets uit. Wat jij prettig vind en wat jou het beste uitkomt is prima
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, s'avonds is beter, want dan spaar je de volgende ochtend nog wat kostbare tijd. Nadeeltje is dat je haar de volgende dag misschien omhoog staat, maar dat gebeurt niet snel. Point: ja, blijf 's avonds douchen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij je savonds douchen doet dan ben je eigenlijk niet meer fris als je morgens uit bed komt.
Want in bed zweet je veel.
En deze geur blijft hangen.
Ze zeggen wel eens dat iemand naar zijn bed ruikt.
Dus s`morgens douchen om met en fris gevoel de dag te beginnen lijkt mij wel zo verstandig.

Toegevoegd na 58 seconden:
Het werkt ook nog eens verkwikkend.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1x pw
Cryofiel
12 jaar geleden
Of niet zo heet slapen. Of het is gewoon een verschil van persoon tot persoon. De ene mens zweet 's nachts, de andere niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cryofiel, volgens mij zweet iedereen 's nachts... De een vast meer dan de ander, en per nacht verschillend (door o.a. stress, eten)..
Cryofiel
12 jaar geleden
Veel mensen, waaronder ik, zweten 's nachts niet. Althans, niet in de zin dat je nat wordt, of zelfs maar vochtig. Natuurlijk wel in dezelfde zin als dat ik nu, achter mijn beeldscherm, ook zweet - iedereen verdampt altijd vocht. Heel af en toe zweet ik 's nachts wel - maar dat gebeurt maar twee keer per jaar of zo. Misschien ligt dat aan hormonen, misschien aan stress, misschien is het toeval - geen idee. Maar goed, normaal gesproken zweet ik 's nachts echt niet meer dan nu aan de computer, of dan daarnet op de bank met een boek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of doe gewoon je raam een beetje open
Als je 's ochtends douched dan ben je wel veel wakkerder!

Maar ik douche ook altijd een uur voordat ik mijn bed induik. dan kan ik 's morgens nog ff iets langer liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doucht niet omdat het moet, maar om je schoon te voelen. Ik douche altijd 's avonds omdat ik de hele dag gewerkt hebt en me daardoor zweterig voel.
Als jij je 's ochtends vies voelt dan douche je gewoon 's ochtends. Het maakt niet uit wanneer je doucht als je maar een goede reden hebt om te douchen. Dat is belangrijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik douche altijd als ik ergens naartoe moet. Maar met school kan het een probleem zijn. Want als je je toevallig verslaapt, heb je ook weinig tijd om te douchen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik naar een feestje moet douch ik ook ook al voel ik me niet vies. Maar 's ochtends als ik naar mijn werk moet douche ik niet. Ik heb daar wel de tijd voor maar geen behoefte. Wel was ik mijn gezicht goed af en spoel ik mijn haren snel onder de kraan. Dat kost enkele minuten en ik voel me fris. O ja tanden poetsen doe ik natuurlijk ook voordat ik de deur uit ga.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Douchen kan ook in enkele minuten toch??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet daarna ook je hele lichaam afdrogen en dat kost wat meer tijd.
In de ochtend douchen is wel frisser voor je de deur uitgaat, dan word je sneller wakker en is je slaapgeur weg. Maar ieder mag zelf zijn keuze bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werk en activiteiten van de dag 's avonds wegspoelen onder de douche.
De volgende morgen verfrissen, koud water in je gezicht, tandenpoetsen, haren een beetje vochtig maken en in model brengen en je bent klaar om fris de dag tegemoet te gaan:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik douche me altyd 's avonds maar als het warm weer is douche ik wel 's ochtends.
Nee het maakt niet uit als je nu 's avonds of 's ochtends douched tenzij je in bed niet zweet.
Of ge wilt wakker worden en je voelt u nog slaperig dan kun je ook snel u wassen :)
Tja ieder zijn eigen ding ik voel me meer 's avonds vuil dan 's morgens en ja je heb dan meer tijd he. Op u gemakske.
Nog veel doucheplezier :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
's Avonds douchen scheelt 's ochtends tijd, als je dan 's ochtends een washand door je gezicht, over je bovenlichaam, onder je oksels en je kruis en billen haalt, ben je lekker fris.Nog even tandenpoetsen en je haar doen en je bent klaar voor een nieuwe dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je s´avonds een douche neemt heb je s´morgens meer tijd over voor andere dingen, iets langer blijven liggen bijvoorbeeld.

Het enige waar ik dan wel aan denk, s´nachts kan je bijvoorbeeld zweten en kwijlen, dus ik vind s´morgens douchen persoonlijk fijner, ook omdat ik wakker word van mijn douche s´morgens!
Maar dat is voor ieder natuurlijk zijn eigen keuze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommigen hebben in hun kamer de raam1, deze kan je blokkeren tegen dieven dat het raam zouden kunnen openen, en raam 2 kan je zoals de afbeelding, dan zweet je vast minder dan kan je gelijk 's avonds als 's morgens douchen, ;) en ik denk niet dat het uitmaakt, zolang je je maar proper voelt