Mag je met zweerknopjes (net geschoten oorbellen) in een gloor zwembad zwemmen?

Ik wil deze zomervakantie graag gaatjes laten schieten.. maar ik ga natuurlijk op vakantie, en daar is een zwembad (met hoogst waarschijnlijk gloor erin). Kan ik dan beter wachten tot na de vakantie, of kun je ook in een gloor zwembad zwemmen met zweerknopjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
35.5K

Antwoorden (5)

alles kan. als het slecht voor je zou zijn kan je gewoon beter wat vaker per dag die ontsmettingsalcohol iets gebruiken voor je gaatjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Douchen, zwemmen, bad nemen is allemaal toegestaan maar hou nadien het oorgaatje terug droog.

NABEHANDELINGSADVIES BIJ HET SCHIETEN VAN OORGAATJES

Het nabehandelingsadvies moet een snellere genezing van het oorgaatje bevorderen en daarbij het risico op een infectie verminderen. Lichte pijn en/of rood worden van het oor is de eerste 24 uur na het gaatje schieten normaal.

De wond niet afdekken, hoe meer lucht eraan kan hoe vlugger de genezing.

Indien er geen wondvocht is blijf dan zoveel mogelijk van de oorbel af. Hoe meer ze aangeraakt wordt hoe meer kan op infectie. Voor de aanraking handen grondig wassen !!!

Douchen, zwemmen, bad nemen is allemaal toegestaan maar hou nadien het oorgaatje terug droog.

Let erop dat er geen parfums, haargel, aftershave en andere cosmetische producten met het pas geschoten gaatje in aanraking komen. Gebeurt dit toch, was dan het oorgaatje voorzichtig schoon met water.

De volledige genezing van een pas geschoten oorgaatje duurt minstens zes weken. Na deze periode mogen ook andere oorbellen gedragen worden. Let wel : beter een week langer wachten om te wisselen dan te vroeg uitdoen. Als de oorbel te vroeg uitgedaan wordt is het gaatje nog niet genezen en bij de eerstvolgende wissel zal dat gaatje terug gekwetst worden binnenin zodat infectiegevaar vrij reëel is.

Antiallergische oorbellen zijn nikkelvrij. Het is vooral de nikkelallergie die bij veel personen problemen geeft. Toch zijn er ook nog andere allergiën waar minder over geweten is. Indien dus na 2 à 3 dagen na het schieten nog pijn, zwelling ,irritatie of etter uit het gaatje komt kan een arts geraadpleegd worden. Ofwel is het schieten onhygiënisch gebeurd, of met allergische oorbellen geschoten of heeft de betrokken persoon naast de nikkelallergie nog andere allergiën die ook kunnen opgespoord worden.

Als de oorbel te vroeg wordt uitgedaan zonder een ander in te steken zal het gaatje terug dichtgroeien.

Personen die reeds jaren gaatjes hebben en een tijdje geen oorbellen dragen zullen hun gaatjes behouden. Mogelijk kan er een klein vliesje ,vooraan en achteraan ,overgroeien maar dit is zonder moeite even door te prikken als terug oorbellen ingestoken worden.
13 jaar geleden
Ja maar ondanks chloor in het water niet echt schoon, zeker in de zomer als er hel veel volk in zwemt.
Dus ik zou het niet doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een navelpiercing mag je de eerste 3 maanden niet zwemmen i.v.m. infectiegevaar. Ik zou deze periode ook bij nieuwe oorgaatjes aanhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook een tijdje geleden gaatjes gestoken(in de vakantie) en 3 weken daarna kon ik gewoon met mijn nieuwe oorbellen zwemmen(had het eerder nog niet uitgeprobeerd) dus het kan wel, en ik denk dat je misschien de eerste week nog niet gelijk in het gloor water moet gaan, maar na 2/3 weken moet het toch echt kunnen zonder pijn!

alvast veel plezier op vakantie