pijn in mijn voeten door hoge zolen?

ik heb Een jaar lang vooral schoenen met erg platte en dunne zolen gedragen dat liep prima. maar toen stapte ik over naar nike airmax , schoenen met erg dikke zolen telkens als ik daar op wandel krijg ik pijn in de gehele onder kant van allebei mijn voeten, dit heb ik ook bij andere schoenen met hoge zolen. de pijn begint trouwens als Een lichte tinteling/jeuk en gaat langzamerhand pijn doen. kan iemand mij vertellen hoe dit komt en wat ik er aan kan doen? bvd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuwd want ik heb het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou ook zomaar kunnen dat deze schoenen niet voor iedereen geschikt is.

Antwoorden (2)

Ik vermoed dat het hetzelfde probleem is als wanneer je van hoge hakken naar platte schoenen gaat. Het is niet makkelijk om hier iets over te vinden. Ik denk dat als het aan blijft houden je het beste een podotherapeut om raad kan vragen.
Succes ermee en ik hoop dat je toch nog plezier krijgt met je Nike Airmax schoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de dikkere zool is de stand van je voet anders, je gebruikt je spieren op een andere manier, drukplekken zitten ergens anders, allemaal oorzaken die pijn kunnen veroorzaken.

Wat je kan doen is het dragen van de schoenen regelmatig afwisselen, dus niet de hele dag op je nieuwe schoenen lopen, begin met en uurtje en dan steeds langer.