Is het slecht voor je huid om een creme te gebruiken die niet bij je huidtype past?

Ik hoorde laatst van mijn moeder, die het overigens ook weer ergens gehoord had, dat het slecht is om bijvoorbeeld anti age bodylotion te gebruiken op de huid van een 18 jarige. Nu heb ik zelf in duitsland goedkope nachtcreme kunnen scoren blijkt later anti rimpel creme voor 40+. Nu denk ik niet dat één potje kwaad kan maar weet iemand of het zo is dat je huid dan sneller verouderd ofzo? Al vast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Je huid kan er misschien wel tegen maar goed is het niet. Er worden bij de diverse crèmes bepaalde stoffen toegevoegd die je bij andere huidtypes niet nodig hebt. Zoals een dagcreme voor een vette huid haalt veel talg weg van de huid, als je dit bij een droge huid gebruikt wordt je huid nog veel meer droog. Als je een dagcreme hebt wat niet bestemd is voor je eigen huidtype bereik je er alleen het tegenovergetelde mee, zoals dat je met een crème voor de vette huid op een droge huid ineens allemaal pukkeltjes krijgt omdat die te hardnekkig is voor je huid. Ik zou voor echt goed advies hierover naar de apotheek gaan of een betere drogist waar ze je echt advies hierover kunnen geven want er zit echt wel verschil tussen de crèmes en niet alles is geschikt voor elke huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

hoe bedoel je slecht? Denk je dat er gaten in je huid komen?

Basis van meeste crèmes is hetzelfde, je voelt vanzelf aan je huid of de créme prettig is of niet, zoniet dan stop je er weer mee, zo wel dan smeer je lekker verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die creme die je gebruikt is anti age, dus daar bedoelen ze mee dat je huid er niet van verouderd, of hij nu 16 of 60 jaar is. Prijs heeft ook geen invloed, sommige dure cremes zijn fijner dan goedkopere maar andersom kan ook. Nivea schijnt ook heel goed te voldoen, ken iemand die ruim 80 is geworden met een behoorlijk mooie huid voor haar leeftijd, en die gebruikte alleen nivea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je huid verouderd sowieso, alleen met een crème kan je dit proces vertragen. Als je niet wil dat je houdt verouderd red je het niet met een crème maar zul je andere maatregelen moeten nemen. Een anti age crème werkt vertragend en niet verhelpend.
Maak je niet ongerust, je huid kan er wel tegen. Het is alleen slecht voor de fabrikant, want die wil graag zoveel mogelijk verdienen door zoveel mogelijk verschillende cremes te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is heus wel goedkope creme te krijgen die wel bij jou leeftijd past en hier ook op is afgestemd.
Deze creme is op deze leeftijd afgestemd en er zitten ingredienten in die jij niet nodig hebt.
Slecht vind ik een groot woord maar slim is het niet.
12 jaar geleden
kwaad kan het niet, maar je verwent je huid onnodig, deze raakt gewend aan de intensieve creme en tegen de tijd dat je huid echt gaat verslappen, helpt deze niet meer afdoende dat proces te vertragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag het aan je huid. Als binnen een maand je huid erop achteruit gaat weet je genoeg... Ik zelf gebruik geen dure crems. mijn tante en moeder ook niet, zien er zeer jong uit voor hun leeftijd. hoe? Gewoon goedkope potjes creme van een paar euro na het douchen, babyolie na het douchen, klein beetje en dan over je lichaam uitspoelen en uitwrijven met handen...
Je huid blijft het mooist als je het zo min mogelijk wast, zo min mogelijk insmeert, liefst met zo natuurlijk mogelijke produkten, maar hoeft niet duur te zijn. Komkommer is ook erg weldadig voor je huid, helpt bijvoorbeeld tegen wallen onder je ogen..
Roken en teveel in de zon of overdaad aan alcohol doet ook je huid versneld verouderen. Maar ook een kwestie van genen. Zelf oog ik vrij jong nog, maar ik heb wel meer dan 20 jaar gerookt. Sinds ik gestopt ben en ook werk aan mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid en een ontspanningvorm beoefen, ben ik eerder jonger van uiterlijk geworden dan ouder.
Dus slecht is nog de vraag maar zonde om zoveel geld aan dure middeltjes te spenderen die een hoop beloven maar in de praktijk weinig nakomen...