Ik heb hetzelfde probleem vooral na douchen. Maar laat me altijd insmeren door mn vriendin met bodylotion dat helpt opzich wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
huidolie van Kneip, ruik heeeeeeeeeeerlijk en je hebt geen droge huis meer, eerst je huid een scrub geven met een massagehandschoen zodat alle oude huidschifers eraf zijn, niet je gezicht dat is te pijnlijk, en dan insmeren met die olie, dan is je huid heerlijk zacht!

Toegevoegd na 1 minuut:
ik typ te snel ik bedoel natuurlijk ruikt.. en huid....en huidschilfers.........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HDH is een geweldig middel, het is verkrijgbaar bij de drogisterij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! +
vaseline je zou deze aan je huisarts kunnen vragen
want de gewone vaseline is erg vet
hier bij de apotheek kun je hem zo kopen in tube
wordt door de apotheker zelf gemaakt
en dit werkt echt maar wel even blijven volhouden
en let op waar je je eigen mee wast
hier een duidelijke site
http://www.huidinfo.nl/drogehuid.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er ook last van,ik peel mijn huid regelmatig,ook mijn gezicht,hiervoor meng ik huidolie van zwitsal en gezichtspeeling door elkaar,gaat dan goed.
Voor mij te wassen gebruik ik de doucheolie van nivea,en daarna de SOS bodylotion van nivea,werkt vind ik perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al eens van BB Cream gehoord? Het is echt ontzettend goed spul met maar één nadeel: wanneer je een donkere huid hebt kan je het niet gebruiken, het is alleen voor de lichte huid. Je ziet het écht niet zitten, het is een soort foundation, ik gebruik het zelf ook. Het is tegen UV staling, puistjes en het werd vroeger gebruikt na operaties. Het helpt je huid genezen en het bedekt de oneffenheden. Ze hebben het voor de vette huid en voor de droge huid. Hier een enorm handige link: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/78480-bb-cream-de-foundation-voor-de-lichte-huid.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na het douchen jezelf insmeren met zwitsal babyolie als je nog nat bent, daarna pas jezelf afdrogen.
Bij mijn werkt het perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nivea body milk! Werkt super! Zowel voor lichaam als gezicht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet te vaak douchen, dit droogt de huid uit. En gebruik body butter of body lotion na het douchen. Mijn favorieten zijn die van de body shop (TIP: Neem eentje speciaal voor de droge huid)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf ook gezegend met een droge huid en heb al heel wat geprobeerd.
Een echt wondermiddel is er niet, de huid is opgebouwd uit verschillende lagen en alles wat je op die buitenste laag smeert voedt de huid niet daadwerkelijk (ondanks alle beauty praatjes) maar legt er slechts een laagje overheen.
De buitenste huidlaag bestaat uit dode (huid)cellen, die kun je soepeler maken door er iets vets op te smeren, dan 'plak' je als het ware die huidcellen aan elkaar. Daarmee voorkom je tegelijkertijd dat je huid minder snel zijn eigen vocht verliest.
Als je een echt droge huid hebt doe je er verstandig aan om zo vet mogelijk te smeren.
Dit is zo ongeveer de volgorde van minst vet naar vetst:
-lotion
-crème
-zalf
-olie
-vaseline

Vaseline is het allervetste. Nadeel is dat het niet altijd prettig aanvoelt en als je naar bovenstaand lijstje kijkt kun je ook stellen dat hoe moeilijker het uitsmeert, hoe vetter het is (op olie na)

Was jezelf niet te vaak en als je het toch doet vermijd dan al te warm water en gebruik milde PH neutrale zeep.
Direct na het afdrogen, of beter nog dep jezelf droog, smeren.
Voor handen en voeten, ellebogen en knieen kun je het beste zalf, vaseline of van die foot-butter gebruiken.
Als in de loop van de dag je huid weer droog is, smeer je opnieuw. Neem voortaan een tube creme o.i.d. mee in je tas en leg tubes strategisch neer bij de wasbak, de gootsteen etc, want elke keer dat je je handen wast moet je opnieuw smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een heel droge, gevoelige huid en ben daarvoor in behandeling bij de dermatoloog. Ik moet douchen met een product zonder zeep van La Roche Posay. Daarna insmeren met Iso-Urea Lichaamsmelk van hetzelfde merk. Het is verkrijgbaar bij de apotheek.

Het helpt oppervlakkige cellen verwijderen en maakt ruwe lichaamszones gladder. Het herstelt de huidbarrière en kalmeert een onbehaaglijk gevoel. De melk smelt onmiddellijk in de huid zonder een vette film achter te laten.

Kortom het enige dat écht helpt bij mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bodylotion
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een erg droge maar ook gevoelige huid, en wat bij mij geweldig werkt is Palmer's Cocoa butter formula.
Je ruikt dan alleen wel een tijdje naar chocola, kan zowel een voor- als een nadeel zijn ;-)
Ook rozenglycerine (gewoon een huismerk van de drogist) werkt goed, dat blijft minder lang vet dan de Cocoa butter en is dus handiger als je tussendoor even wilt smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke morgen en avond helemaal met lavendel olie insmeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen denken, veel zeep gebruiken met het douchen, dan ben ik extra schoon. Het is helemaal niet goed/zelfs onnodig, en zeker niet bij een droge huis om zeep te gebruiken. Als je dagelijks jezelf afspoelt, en op een natte huid olie aanbrengt, werkt dat prima succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
huis moet natuurlijk huid zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt een beetje als een allergische reactie. Ik heb het ook eens gehad, onder mijn kin. Het was toen ook net of ik daar aan het vervellen was. Ik denk dat ik toen reageerde op parfum, maar heb er maar 1 keer last van gehad. Heb je misschien een andere crème gebruikt waar je niet tegen kan? Je kunt ook naar de huisarts gaan. Mocht het geen reactie zijn, dan hebben ze geloof ik ook een crème die heel erg hydrateert. Het is een vette crème, maar werkt wel! Succes!

.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker. Ik heb de Emu Oil/ en shampoo van emucare gebruikt en werkt goed.