waarom vinden mensen het zo mooi als iemand een bruine huid heeft?

je hoort veel mensen zeggen:

''wat ben je bruin!!''
''ben je nog een beetje bruin geworden in de vakantie?''
''met die creme lijk je veel bruiner'''

wat is er nou zou geweldig mooi aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
Te bruin is echt vies..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
De meeste nederlanders worden niet eens bruin maar rood en oranje onder de zonnenbank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel landen is een witte huid juist mooi, omdat dat met rijkdom in verband wordt gebracht; als je rijk bent hoef je niet buiten in de zon te werken... Vreemd allemaal

Het beste antwoord

Iemand ziet er dan letterlijk gezond uit. Hoe bruiner kleurtje hoe meer bewijs dat je in de zon hebt gezeten. Dat het eigenlijk helemaal niet zo gezond is en je huid er vroegtijdig door veroudert, daar wil men liever niet bij stilstaan.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor alle antwoorden!!!

Andere antwoorden (4)

Dan word je huid mooi egaal van kleur. Dat staat mooier volgens velen, lang niet iedereen vind het even mooi hoor;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten dat een gekleurde huid meer geassocieerd word met gezondheid (er zijn veel ziektes waar je bleek van word) Sterker nog ....de dood. Ook is het een statussymbool (mensen zien er gelukkiger en relaxter uit door de vakantie) En worden oneffenheden zoals littekens gecamoufleerd.
12 jaar geleden
sommige mensen vinden het mooi dat je een beetje bruiner bent anderen vinden het dan weer mooi dat je een beetje witter bent dat hangt gewoon van mens tot mens af maar het maakt niks uit of je nu wit of bruin bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen willen vaak graag zijn, zoals ze zelf oorpronkelijk niet zijn; blanke mensen willen graag bruiner zijn. Donkere mensen graag wat blanker. Mensen met stijl haar willen graag krullen en mensen met een krullebrol willen weer graag stijl haar.

Wat je niet hebt is vaak aantrekkelijk.
AlphaLimaSierra