Ze zeggen dat je je haar kunt bleken met citroen, kan je dat ook als je donkerbruin haar hebt? en hoe moet dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.5K

Antwoorden (6)

Wanneer je een paar citroenen zou persen en het sap er van in je haar smeert, met zonnig weer buiten een rondje gaat lopen dan zul je inderdaad merken dat je haar verkleurt.
Verwacht echter niet dat het mooi wordt! Donkerbruin haar bleken met citroen wordt gelig.
Hoewel je daarmee prima naar een thema-feest over wespen en bijen kan is het niet echt mooi. Ook is het niet om te draaien, je kan het er niet weer uitwassen. Wil je terug dan moet je of knippen of net zo vaak laten verven totdat alles is uitgegroeid.

Toegevoegd na 3 uur:
Bronnen:

Toegevoegd na 3 uur:
Schwarzkopf spreekt van oranje i.p.v. gelig (zie laatste bron).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord slaat nergens op.Gewoon pure onzin.
Citroensap laten uitgroeien? Het is geen haarverf,Citroensap kan je zo weer uitwassen.En daarbij kan je er echt geen ( bruin) haar mee bleken.Als je het niet weet , ga dan zelf iets verzinnen.
Een min voor dit onzin antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euhm Karena, volgens mij bedoeld rjs88 dat je de citroensap er natuurlijk wel uit kunt wassen maar de kleur die het door de citroensap is geworden niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karena, ik heb het niet over bleken, ik zeg dat je haar er gelig van wordt. Het wordt dan ook wel degelijk lichter van kleur.
En ik bedoel natuurlijk dat je het sap er wel uit kan wassen, maar het kleureffect niet. Snapt een kind toch?
Onmogelijk is het niet, zou je een bekende van me zijn dan zou ik het bewijzen door mijn fotoboek aan je te laten zien... Je moet niet vergeten om in de zon te zitten, misschien dat je daar overheen hebt gelezen. Zon maakt je haar sowieso lichter, of je nou donkerbruin haar hebt of lichtbruin. Het sap van de citroen versnelt dat effect.
Als er iets slecht is voor je haar dan is het wel citroensap! Citroen sap opent de haarschubben, waardoor het lichter wordt als de zon erop schijnt. Het gevaar is alleen dat de haarschubben open blijven staan. Het haar blijft dus alsmaar lichter en lichter worden. Daardoor raakt je haar erg beschadigd! Ik adviseer je om er een paar verplichte in de laten zetten.

Toegevoegd na 52 seconden:
Verplichte moet zijn highlights
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bruin haar kan je niet oplichten met citroen!
Blond haar kan wel.Maar het niet slecht hoor, het is een natuurproduct en je kan het na een dag in de zon weer uitwassen, en als je daarna een haarmasker gebruikt is het weer zacht en een haarmasker sluit ook alle haarschubben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bruin haar kun je best oplichten met citroen, alleen zal het niet blond worden. Het zou hooguit een ting lichter worden. Citroen en blondspray is gigantisch slecht voor je haar! Doordat er bepaalde zuren inzitten worden de haarschubben geopend. Deze zuren zorgen erdoor dat de haarschubben open blijven. Doordat er heel veel zuur in zit is het onmogelijk om deze in 1x te sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het kan dan wel een natuurproduct zijn, dat zegt niet dat het ook goed is voor je haar!
Nee,dat is onmogelijk.
Bruin haar is te donker.Bevat te veel pigment.
Om bruin haar te bleken moet het eerst ontkleurt worden bij de kapper.Dan kun je het bleken of blonderen.
Hetzelfde geldt voor blonderingsprays , die werken alleen op haar dat al blond is.Ik heb zelf roodbruin haar en zelf ook al vanalles geprobeerd.Maar citroensap gaat dus niet werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te veel pigment? Hoe zie jij dat voor je, dat je naar de kapper gaat en die zegt dat het niet kan? Zelfs negers kunnen hun haar laten blonderen bij de kapper, de behandelmethode moet alleen worden aangepast. Je kan je haar bleken met citroen, het wordt er alleen niet wit van, maar gelig/oranje. Onmogelijk is het dus niet.
Dat het erg lastig, zo niet onmogelijk, wordt om van bruin naar blond te gaan zul je mij dan ook niet horen tegenspreken. Maar dat is de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij begrijpt mij verkeerd:Bruin haar bevat teveel pigment om te bleken/blonderen zonder eerst het te ontkleuren.FEIT.Of alle kappers waar ik geweest ben liegen hierover?Dit heeft dus niets met negers(?) te maken die hun haar blonderen.Iedereen kan z'n haar blonderen.Jij begrijpt nog steeds niets van de oorspronkelijke vraag en het veranderd ook niks aan jou foute antwoord.
Of heb je zelf slechte ervaringen met je haar bleken met citroensap soms?Jeez...^_^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor.. Maar ontkleuren is precies hetzelfde als blonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja,het zal allemaal wel.
Ik vind het ook niet echt belangrijk.
Was niet onaardig bedoelt hoor!Ik zei alleen wat ik van mijn eigen kapper heb gehoord.
citroen verpest je haar, het droogt enorm uit en de kleur is afwachten, is het ergste geval wordt het groen of oranje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een tijdje geleden een filmpje gezien op howcast.com dat je het je je haar een beetje kunt oplichten met afgekoelde koffie en dan in de zon gaan zitten. Deze manier is speciaal voor brunettes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf donkerblond haar maar eerder bruin dan blond en het heeft bij mij gewerkt alleen bij de stukjes waar het al licht was zijn nog lichter geworden maar wel heel mooi ik heb best lang haar en had maar 1 citroen gebruikt ik heb nu een kleine overloop in men haar en ik had er andrelon haarmasker tegen droog en beschadigd haar bij de citroen gedaan ik heb 30min volop in de zon gezeten en daarna het eruit gespoeld en je zag heel goed verschil en heel natuurlijk het is niet droog geworden ofzo