Ik heb een schoen die ik in mijn maat heb gekocht maar het doet pijn bij mijn hiel wat moet ik nu doen?

Ik heb een schoen gehaald maat 42.
Hij zat in het begin heel goed maar toen ik er op straat mee ging lopen toen had ik opeens pijn bij mijn hiel eerst was het alleen de linker maar een dag later ook de rechter wat moet ik nu doen?
Ik denk niet dat ik een maat te klein had omdat ik had eerst 41 maar omdat die te klein was ben ik terug gegaan naar de winkel en heb ik 42 genomen ( wel eerst gepast) en die bleek goed te zitten. En mijn vorige schoenen waren maat 40 en een half dus daar aan kan het tog niet liggen of wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
29.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon op laten rekken bij de schoenmaker!

Het beste antwoord

sommige schoenen vallen wat groter of kleiner uit, ik heb soms ook ineens een andere maat dan gebruikelijk.
Misschien een optie om van die gelpleisters achterin te plakken.
Die zijn te koop bij o.a. schoenmakers.
Dit voorkomt blaren en pijn in de schoenen.

Toegevoegd na 58 seconden:
Ik ben de precieze naam kwijt, maar het zijn een soort gelkussentjes die je in je schoen plakt.
Kimath
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Compeed is een merk dat van die pleisters in zijn assortiment heeft, verkrijgbaar bij drogist of apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik gedaan en het lukt thx

Andere antwoorden (5)

Er is speciaal spul voor te koop, bijvoorbeeld Hansaplast Anti-Blaar Gel. Je zou ook pleisters op je hielen kunnen plakken.

Toegevoegd na 42 seconden:
edit: Je kan ook vragen of de schoenmaker de schoenen iets oprekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen twee paar voeten hetzelfde. En er zijn duizenden verschillende schoenen te krijgen. Op elk potje past een dekseltje maar soms moet je wel eventjes zoeken.
Dat een schoen in jouw maat is zegt soms niks. Niet voor niets moet je schoenen echt passen. Het kan zijn dat sommige schoenen gewoonweg niet bij jouw voeten passen en dat heeft dan niks te maken met de maat.
Neem de tijd om schoenen te passen, en bij twijfel kun je ze beter niet aanschaffen.
Maar wat ook zo is: veel schoenen moet je inlopen. Het materiaal, veelal leer, is in staat om een beetje op te rekken en soepeler te worden, het gaat dan meer naar je voet staan.
De richtlijnen om schoenen in te lopen:
-bouw het rustig op, bijvoorbeeld eerst een uur, dan twee uur enzovoorts en begin hier thuis mee.
-Zorg voor wat extra spanning door bijvoorbeeld dikke sokken aan te trekken.
-wissel je schoenen af
-let goed op je voeten, al te rode plekken en blaren zijn ongewenst, als dat toch optreed moet je het rustiger opbouwen.

Er zijn ook nog foefjes als: de schoenen nat maken en aantrekken, dan gaat het inlopen wat sneller maar dit heeft soms een nadelig effect op de schoen en voet.
Of er natte kranten inproppen en ze zo een halve dag laten staan. Daarna de proppen eruit en weer laten drogen en aantrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt ook aangeraden om later op de dag dus in de middag schoenen te kopen want dan zijn je voeten iets groter door het lopen enz...
Je kunt ook water ik je schoen doen, er weer uit laten en aantrekken. Zo gaat de schoen precies naar jou voet zittenn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Compeed blarenstick werkt ook heel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook een soort van klemmen waar je zelf je schoenen mee op kan rekken.
Lukt dit niet kun je naar een schoenmaker gaan, deze kan ze op iedere willekeurige plaats oprekken, dus ook voorin, hiel of zijkant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die klemmen heten schoenspanners.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, kon zo snel niet op de naam komen, maar dat bedoelde ik.