Hoe kun je het beste zien welke foundation het best bij jou past?

Ik bedoel qua kleur en poeder of uit zon knijptubetje etc. (dat scheelt toch ook veel) je moet het niet kunnen zien dat je het draagt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (5)

Je vraag is niet helemaal duidelijk vooral niet met je omschrijving. Maar ik denk dat je wilt weten welke soort camouflage soort het beste bij je past.
Dit is afhankelijk van veel factoren. Structuur van je huid, vochtgehalte in je huid etc.
Maar ook wil je zwaar gedekt of matig gedekte camouflage.
Verder is het ook belangrijk om te weten in combinatie met welk ander make up wil je het gaan gebruiken of voor welje gelegenheid. Op een feest wil je misschien meer op dan op school.
Je kan het beste naar een goede schoonheidsspecialiste gaan om naar je huid te laten kijken om er zo achter te komen wat voor soort huid je hebt en wat hier bij past.
Of je kan veel dingen uitproberen en er zodoende achterkomen welke jij het prettigst vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet een beetje op een wattenstaafje en smeert het vervolgens met een rechte streep over je kaaklijn, de foundation je niet meer ziet is de juiste kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tip om in een winkel te kunnen bepalen of de foundation geschikt is/past bij jou huidskleur (kreeg ik van een schoonheidsspecialiste) is om een beetje op de binnenkant van je pols aan te brengen. Dit stukje huid zou het meest overeenkomen met je gelaatskleur. Dit gaat natuurlijk niet meer op als je zon gebruind bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die techniek doen ze al zo lang niet meer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal wel van de leeftijd van de schoonheidsspecialiste afhangen Maris1990, het advies wat ik kreeg is nu ongeveer een jaar geleden. De dame in kwestie was inderdaad al wat ouder en ik ging uit van haar vakvrouwschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die ik noemde is uit het heden.
Wat ik altijd doe is zo'n tester op je kin aanbrengen en de kleur mag niet veel verschillen met je huidskleur! Zoals je zegt mag je het niet zien ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem liever een tint lichter, dan donkerder dan je eigen huidskleur. Vergeet ook je hals en decollete niet mee te kleuren. Wil je er iets zonniger uitzien, gebruik dan een sunpowder over je foundation.