Waar in Nederland zijn nieuwe bontjassen te koop van echt vossen bont?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Mode
4.3K
paulus811
5 jaar geleden
Probeer eens een jas van echt mensenbont.

Antwoorden (1)

In Den Haag, bij de Haagse bontwinkel Bonthuis Bödeker is men gespecialiseerd in het ontwerpen en vervaardigen van eigentijdse bontjassen en bontmantels.

Heeft u een eigen ontwerpidee? Leg het voor aan onze couturier en we gaan ermee aan de slag. U kunt ons ook een foto laten zien van wat u wilt. We kunnen de jas namaken, geheel naar uw wens.

Bel: 070-3248655 voor een thuisafspraak.

Bonthuis Bödeker

​Weissenbruchtstraat 199
2596 GE Den Haag

Telefoon:
E-mailadres:
info@bontwinkel-bodeker.nl
http://www.bontwinkel.nl/

Meer mogelijkheden vind je o.a. in Antwerpen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
De vraag gaat over vossenbont. Op de site lees ik hier niets over.
Ter informatie:
In bontfokkerijen leven duizenden dieren op elkaar gepropt in kleine kooitjes. In elke kooi zitten doorgaans 2 vossen in een ruimte van 64 x 100 x 75 cm. Vossen zijn van nature bang van mensen, maar vluchten kunnen ze niet. Vanwege de stress gaan de dieren zichzelf en hun soortgenoten verminken. Door angst en frustratie bijten veel vossen hun eigen jongen dood.
In het wild kan een vos tot wel 10 jaar oud worden. Op een bontfokkerij krijgen de diertjes na 7 maanden een ijzeren staaf in hun anus geduwd waarmee ze worden geëlektrocuteerd, oftewel, van binnenuit verbrand. Andere dieren worden doodgeslagen of zelfs levend gevild.
https://www.dierbewustleven.info/kleding/bont/vossen/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@SimonV
...gespecialiseerd in het ontwerpen en vervaardigen van eigentijdse bontjassen en bontmantels. Heeft u een eigen ontwerpidee? Leg het voor aan onze couturier en we gaan ermee aan de slag. U kunt ons ook een foto laten zien van wat u wilt. We kunnen de jas namaken, geheel naar uw wens.
---
Een eigen coururier en met een foto kunnen zij maken wat je wilt. Duidelijker kan het toch niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Merci @SimonV
Zoals jouw informatie over bontfokkerijen heb ik overwogen om te posten, maar werd een vorige keer verwijderd als geen antwoord op de vraag.
SimonV
5 jaar geleden
Het woord vossenbont kom ik nog steeds niet tegen. Misschien gebruiken ze ook vossenbont, dat wordt echter niet duidelijk uit de informatie (minnen niet van mij).