Bruiner worden door injectie?

Hoorde laatst een collega hierover praten, geen idee over welk goedje zij het had. Schijnt dat er een prik bestaat die je in je lies moet spuiten (of door iemand anders) waardoor je na 1 zonnebankbezoekje diepbruin wordt. Iemand ervaring/informatie hierover?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

Geen ervaring, wel informatie.

We kunnen naar de zonnebank gaan of smeren met zelfbruiners, maar er is ook iets anders. Namelijk spuiten! Geheel zonder risico's is het niet.

Het illegale en chemische goedje Melanotan is tegenwoordig verkrijgbaar op internet en bij sommige sportscholen. Het is een poeder dat je moet mengen met water. Wanneer je deze bruinmaker in bijvoorbeeld je buik spuit, maakt je lichaam een grotere hoeveelheid melanine aan. Dit veroorzaakt het donkere pigment.

Let op, deze behandeling is niet erkend en nog steeds illegaal. Dit komt omdat het niet veilig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlaamse dermatologen zijn voorlopig sceptisch.
,,Bij de behandeling wordt geknoeid met de hormonenhuishouding. Dat kan andere kankers in de hand werken. Er is nog veel wetenschappelijk onderzoek nodig voor alles op punt staat'',
dit zegt Katleen Hellinckx, dokter-assistent dermatologie in het Leuvense Gasthuisberg.
Lijkt me niet gezond, alles wat je injecteert in je lichaam wat niet natuurlijk is is slecht, zit het er niet in dan hoort het er ook niet.