Is slakkenslijm (gel) slecht voor de huid en puistjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is juist goed.
Kimath
12 jaar geleden
geen idee, maar het klinkt vies :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo vies is het niet. Net als behanglijm:P Glibberig!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou dat is dus wel vies als het zo glibberig is als behanglijm! zeker het idee dat het van een slak is *gruwel*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ruikt heerlijk hoor, en het is lekker koel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa, klopt. Ruikt heerlijk. Behanglijk is dus niet vies. Als we met behanglijm werken zit ik er steeds met mijn handen in. Zo'n lekker gevoel:P.

Het beste antwoord

Van slakkengel wordt beweerd dat het beschadigde huid kan repareren. De slak kan immers ook zijn eigen huisje repareren, wanneer er iets beschadigd is. Daarom zou slakkengel ook heilzaam zijn voor de huid van mensen. De eigenschappen die aan slakkengel worden toegekend zijn het herstellen en verjongen van de huid, het vervagen van littekens en het verminderen van acné.

Doordat de stoffen die in slakkengel voorkomen ook te vinden zijn in normale schoonheidsproducten, is het aanschaffen ervan niet echt nodig. Maar het kan zijn dat je het product toch wilt proberen. Kies dan voor een goedkoper merk (bijvoorbeeld van de Action). Dit voorkomt dat je een duur product aanschaft, waar je misschien wel geen spectaculair resultaat van ziet.
Slakkengel is zeker wel gezond voor de huid, gezien de aanwezigheid van stoffen die de huid goed doen. Het advies is dan ook: ben je geinteresseerd in het product, probeer een potje en kijk wat je ervan vindt.

Ik zelf gebruik Slakkengel van De Tuinen. Best duur dus. Het werkt een beetje. Ik heb wel veel puistjes weg. Maar ze zijn er nog wel.