Hoe voorkom ik dat de gaatjes van mn oorbellen gaan stinken ?

Ik heb sinds kort een 2e gaatje erbij en die zijn goed genezen maar vaak gaan ze stinken en dan zit er vies spul aan mn oorbel,ze zijn niet ontstoken want ik heb het heel soms bij mn wenkbrauwpiercing ook.
Ik ruik het gewoon als ik zelfs net uit de douche kom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Het beste antwoord

Je oorbellen regelmatig even in de tea tree olie leggen en dan gelijk weer in de gaatjes doen. Dit ontsmet maar door de olie in het gaatje lost de prut (zeeprestjes en huidvet) op en nieuwe prut komt er niet zo gemakkelijk meer in door de olie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je oorbellen goed schoonhouden en zorgen da je je gaatjes goed schoonhoud. Ik spoel me oorbellen en oren vaak met lauw water en ontsmet de oorbellen daarna met sterilon zodat ze lekker schoon zijn en de bacteriën aangepakt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt om je oren schoon te maken met Ear Care Antiseptic.