Hoe kun je je haar er het beste verzorgd uit laten zien?

Ik heb zelf best dun haar, blond en net over mijn schouders, met een beetje slag. Momenteel laat ik mijn pony erbij groeien, maar dit gaat niet zo snel. Omdat het er best wel snel een beetje pluizig uitziet en dus alsof ik het niet goed verzorg, wil ik jullie vragen, hoe ik dit wél het beste kan doen: Hoe ik mijn haar er goed verzorgd uit kan laten zien. Ik borstel het normaal, niet abnormaal veel, maar ook niet weinig. Verder wissel ik shampoo's af, wat ik om de 2 dagen ong. was. Na het wassen doe ik er schuim in en als het droog is antipluiscrème. Hebben jullie tips, die goed werken, om dun, soms pluizend haar er verzorgd, gezond en glanzend uit te laten zien?
Een andere vraag is: Wat zou een leuk kapsel kunnen zijn bij best dun (blond) haar? Een bobline? Maar ik heb soms een paar leuke pijpenkrullen, maar ik vind het zonde als deze eraf zouden gaan. Is er ook een leuk, vlot kapsel waar deze pijpenkrullen kunnen blijven, maar waar het haar er toch niet zo dun uitziet en er verzorgd uitziet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.1K

Het beste antwoord

Hoi!

Zo ie zo is blond haar al iets sneller vatbaar voor droogheid, pluizen etc.
Ik zelf gebruik een klein pompje van de Etos (eigen huismerk) waarin een doorzichtige emulsie zit, een soort olie. Hier gebruik in twee pompjes van en verdeel ik door vochtig haar/handdoek droog haar, daarna breng ik het in het gewenste model.
Een pré is een leave in conditioner.
Dit understeunt je haar gedurende de dag en verzorgd en verbeterd het ook.
Eens in de week een masker en een leave in masker voor je punten (niet om het splijten tegen te gaan want dat bestaat niet, maar omdat je punten het ''gevoelligst'' zijn) kan ook zeker geen kwaad.
Ik raad je aan dit bij de kapper zelf te kopen, hier zit meer van de juiste ingredienten in. (De BC lijn van Swarskof is mijn favo.)
Ik zou niet teveel van shampoo's wisselen, dit kan een tegen effect opwekken.
Een vast setje (shampoo en conditioner) van één merk is het fijnste, geeft wat meer rust aan je haar. Ik gebruik van Adrelon de veerkracht lijn, heel fijn!)
Als mijn haar bijna helemaal droog is gebruik van Keune (ook bij de kapper gekocht) Sharping Fibres, dit is een zachte vorm om je haar te stylen en het gaat er ook van glansen. Het ondersteunt je natuurlijke slag en je kan het ook gebruiken als je een beetje opstandig haar heb, als in pluizen.
Kwa kapsel... geduld is een schone zaak. Mijn eigen haar is momenteel uit shape, ik kom van een kort laagjes kapsel, maar ik wacht nog even met knippen tot het iets langer is, daarna wil ik het in een lange bob knippen, die zijn ook heel mooi!

Hopelijk je iets aan mijn tips en weetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn veel producten op de markt voor krullend haar. Je zou er mooiere krullen van krijgen en het pluist minder.
Als je dun haar hebt kun je het in laagjes laten knippen zodat het er wat voller uitziet. Wat ik altijd leuk vind is van voren langer dan van achter, dus niet echt een boblijn, maar in punten van voren (of als je wilt één kan lang) en achter leuk opgeknipt (niet geschoren!!). Maar goed, dat is persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verzorging van fijn haar
Fijn haar bevat vaak te veel vocht waardoor het slap en futloos langs je gezicht hangt. Als je haar geen chemische behandeling heeft ondergaan (kleuren, permanent) dan is het gebruik van een shampoo voor fijn haar voldoende. Kies voor een milde shampoo en probeer daar zo weinig mogelijk van te gebruiken. De speciale volumeshampoos die de meeste merken in hun assortiment hebben zijn ook geschikt voor fijn haar, zij geven je haar meer ‘lucht’. Een gewone conditioner, masker of zware spoeling maakt het haar zwaarder dan nodig is en kun je dus beter niet gebruiken.
Heb je wel gekleurd of gepermanent haar, of maak je vaak gebruik van drogers en/of steiltangen dan is een conditioner wel noodzakelijk om je haar in conditie te houden. Breng de conditioner alleen op de uiteinden van het haar aan en niet in de buurt van de hoofdhuid. Dan zakt je haar niet zo gemakkelijk naar beneden en blijft het licht.

Dun of fijn haar stylen
Als je dun of fijn haar hebt wil je bij de styling van je kapsel zo veel mogelijk volume toevoegen. Dit zijn onze tips: [kijk in bron]

En dit kan de kapper voor je doen

Ook de kapper heeft natuurlijk tips en tricks voor fijn haar. Wat denk je van een wortelpermanent of een aanzetpermanent? Deze vorm van permanent geeft geen krullen, maar zorgt ervoor dat je haar meer volume krijgt. Het is vergelijkbaar met het volume dat je krijgt wanneer je haar droog föhnt met je hoofd naar beneden.

Nieuw is de Volumorphose behandeling bij de Kerastase kapper, een salonbehandeling die je haar dikker en voller maakt.

Goed aangebrachte highlights en lowlights in je kapsel kunnen de illusie van volume wekken. Het maakt het haar niet alleen wat levendiger, maar het blondeermiddel zorgt er ook voor dat het haar een beetje opzwelt waardoor het wat voller wordt. Toch moet je er ook voorzichtig meer zijn want het kan ook juist het fijne haar beschadigen. Vraag je kapper om de mogelijkheden.

Een goede coupe is voor fijn haar een must. Bij dun en fijn haar passen zowel laagjeskapsels als uitgerafelde kapsels. Om het kapsel voldoende steun te geven moeten de onderste haren niet al te veel uitgedund worden.

Een mooie snit voor fijn haar is een A-lijn bob op kinlengte. Extra mooi is een zijscheiding of een piekerig geknipte pony. Let er wel op dat je nieuwe kapsel ook goed bij je gezichtsvorm past.