Oplossingen tegen zere voeten in trouwschoenen

Ik ga trouwen, alleen is m'n vraag of iemand tips heeft met bruidsschoenen tegen zere voeten. Een zooltje, een soort pleister.. Wat werkt goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Ik mag toch hopen, voor jou, dat je niet al te snel gaat trouwen en dat je nog tijd hebt om je nieuwe schoenen goed in te lopen.

Of andere schoenen te gaan kopen.
En dat meen ik serieus.
Want eigenlijk moeten schoenen gewoon goed passen als je ze gekocht hebt.
Zeker als je ze koopt bij een goede winkel.
Dan houdt men bij het advies er rekening mee, dat je
voeten wat gaan uitzetten na een paar uur lopen.

Kan dat allemaal niet en heb je nog tijd:
Maak snel een afspraak bij een podotherapeut.
Die kan je meteen advies geven en binnen een week eventuele goed passende zooltjes maken.
Als het daar aan ligt.

En anders:

Dit heb ik wel gehoord:
Goed opvullen met natte kranten, in de diepvriezer stoppen, goed laten bevriezen, de kranten eruit halen en de schoenen aantrekken en wandelen maar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zorgen dat ze voor de grote dag al als gegoten zitten.
Goed inlopen. Vochtig aantrekken tot ze droog zijn, natte kranten erin. Als je knelpunten (of zere hielen) ervaart kun je dit aangeven bij een schoenmaker. Die klopt ze er dan uit. Zo heb je het minste kans om last te krijgen en dat is toch eigenlijk veel fijner?
Voor nood: compeed pleisters of van die kussentjes die je om je teen doet en die dan onder de bal van je voet blijven zitten om deze te ontlasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je schoenen bij de schoenmaker op de leest laten zetten, dan zitten de schoenen wat soepeler en voelen als of ze al een beetje uitgelopen zijn. Zorg dat je panty's zonder naad heb dan gaat het boven op je tenen niet zeer doen. Verder is het misschien handig dat je goede blaarpleisters bij hebt,mentholpoeder of voetdeo voor verkoeling en een paar platte schoentjes voor als je misschien echt niet meer op je trouwschoen kunt.
Verder lekker genieten, dit is jouw dag, waar je waarschijnlijk al lang naar hebt uitgekeken.Vaak ben je dan zo in de wolken dat je weinig of geen last hebt van kleine lichamelijke ongemakken.
Een hele fijne trouwdag !!