Welke foundation is goed voor een vette huid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.6K
Kimath
12 jaar geleden
Ik denk dat je beter iets kan kiezen dat een vette huid tegengaat.

Antwoorden (4)

Welke soort foundation is geschikt voor een vette huid?
Let bij het kiezen van een foundation voor een vette, olieachtige huid op de woorden ‘matte’ of ‘mattifying’. Dit betekent dat de foundation een mat effect geeft, waardoor de glans van je huid minder opvalt. Foundations in poedervorm zijn uiterst geschikt voor een vette huid. Ze maken de huid minder vet en geven een matte finish. Ook moussefoundation geeft een mat effect. Je kunt ook een vloeibare foundation voor de vette huid gebruiken. Voor het matte effect kun je daarna nog wat losse poeder opbrengen. Zorg er voor dat de foundation die je gebruikt op waterbasis is en niet op oliebasis. Foundations op oliebasis geven vaak ook een glimmend effect, goed voor de droge huid maar niet voor de vette.

Wanneer je een vette huid hebt met mee-eters en acne is het verstandig niet veel foundation te gebruiken. Dit zal de poriën nog meer verstoppen. Wanneer je toch foundation wilt gebruiken op een huid met acne, kies dan een foundation die ‘niet comedogeen’ is.

Welk merk is het beste?

Er zijn verschillende merken op de markt die foundation voor een vette huid aanbieden. Houdt in je achterhoofd dat een hoge prijs niet altijd garant staat voor een hoge kwaliteit. Ook huismerken kunnen goede foundations hebben voor een vette huid. Elk huidtype is weer verschillend, en daarom is het beste zelf wat producten uit te proberen. Wanneer je geen baat hebt bij goedkope foundations, kun je een duurdere gaan proberen. Merken als Clinique en MAC staan bekend om hun foundations die speciaal zijn gemaakt voor een bepaald huidtype.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook altijd een vette huis. Vooral rond mijn neus. Ik gebruik clinic. Wel een beetje duur maar je hebt met heel weinig al een egaale tint. Yves rocher heeft ook een fijne foundation. Zorg wel dat je een mat finish neemt. Succes!

Toegevoegd na 49 seconden:
huis = huid:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik jij ook die 3 stappen reiniging en verzorging erbij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet van hetzelfde merk. Maar ik reinig mijn huid altijd met een lichte lotion van het kruidvat en de dove gezichtscreme is net zo goed als verzorging ('s morgens en 's avonds reinigen en insmeren).
De antwoorden hierboven geven een goed antwoord op je vraag, maar de verzorging onder je make-up is ook belangrijk.
Er zijn zal van producten die de vette huid ondersteunen.
Ikzelf gebruik van Lancome het volgende product als dagverzorging en onder mijn make-up: http://www.douglas.nl/douglas/Verzorging-Gezicht-Dag-Lanc%C3%B4me-Pure-Focus-Pure-Focus-Fluide-Matifiant_productbrand_3000006841.html
Deze gehele lijn is fijn voor een vettere huid.
De true match poeder van L'oreal is ook een hele fijne poeder om alleen te gebruiken of over je foundation. Deze is er in vele tinten, één zal zeker bij je passen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt hiervoor een foundation gebruiken met een matte finish. Het is daarbij belangrijk om je huid eerste goed te verzorgen en van te voren in te smeren met een dagcrème. Het is daarbij ook belangrijk om een foundation te gebruiken die niet op olie basis is samengesteld.