Moet je een pyjama aan als je in het ziekenhuis ligt voor een operatie?

Mijn zoon krijgt een knieoperatie. Hij draagt nooit pyjama's, slaapt met alleen een boxer aan. Wat is de dresscode voor het ziekenhuis?
Een badjas of duster of zo is natuurlijk wel verplicht om mee te nemen? En pantoffels? Sokken?

Toegevoegd na 9 minuten:
Goed punt: hij is 22.

Toegevoegd na 11 minuten:
En hij moet zeker een nacht blijven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
13.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens de operatie ja, maar het gaat waarschijnlijk meer om de periode daarvoor en daarna.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou 'm ook een t-shirt laten dragen.
Hoe oud is hij? Als hij nog erg jong is, kun je overleggen met de afdeling.
Een badjas is handig, pantoffels ook, sokken als ie snel koude voeten heeft (het is meestal wel vrij warm in het ziekenhuis).

Het beste antwoord

Je ziet tegenwoordig meer mensen met joggingsbroeken en tshirts (al dan niet lange mouwen) lopen dan in pyjama.
Een duster is wel lekker, vooral als hij bijv. naar een andere afdeling moet voor foto's ofzo. Op de gangen is het dan ineens vaak een stuk kouder.
En ja: neem vooral sloffen mee; liefst met harde zool.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Mijn ervaring is dat het het personeel niks uitmaakt wat je aanhebt. Alleen kun je het zelf fijner vinden om niet halfnaakt door een ziekenhuis te lopen. Pantoffels zijn wel aan te raden ivm een vieze vloer. Sokken kunnen ook handig zijn tegen koude voeten in de operatiekamer maar die zijn niet altijd toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor dat is niet verplicht en volgens mij krijg je van het ziekenhuis ook nog iets van wat op een pyjama lijkt voor de operatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is niets verplicht, al zal naakt niet op prijs gesteld worden.

Ik zou hem gewoon zijn boxer laten dragen, eventueel een T-shirt erop.
Als hij zelf 'niks' heeft, heeft het ziekenhuis waarschijnlijk wel een pyjama.

Voor 1 dagje is een badjas en pantoffels niet echt noodzakelijk, maar het kan wel prettig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een shirt is ook prima hoor.
En als hij slaapt 's nachts niemand die er op let of hij dan wel of geen pyjama aan heeft.
Gewoon dingen aandoen waar hij zich prettig in voelt en die handig zijn op bed. Zekenhuisverblijf is al erg genoeg zonder kledingregels.
12 jaar geleden
Moet hij de nacht blijven dan? Anders is het niet nodig om je daar druk over te maken: zodra hij zo ver is dat hij 't operatiehesje uit kan doen, kan hij z'n eigen kleding weer aan.

Als hij de nacht blijft: een t-shirt of pyama is wel fijn, maar niet verplicht. Gewoon iets bij z'n bed leggen dat hij aan kan zodra hij uit bed komt, dat is genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik veel zag was dat mensen een soort t-shirt aan hadden en van die dunne trainings/sportbroeken. Vooral na de operatie dan voel je ook wat vrijer als je even de gang op gaat. En om naar de wc te gaan, badslippers/pantoffels. Zeker sokken meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, ik draag ook altijd sportkleding in het ziekenhuis, het zit comfortabel en je kunt er ook prima in slapen, bijkomend voordeel, iedere jongere heeft wel een sportbroek.
Ik ben een paar weken geleden geopereerd, en heb gewoon gemakkelijke kleding gedragen. Ik kreeg een buikoperatie dus uit gemak sliep ik in mijn dagkleding zodat ik me maar 1x per dag hoefde te verkleden, en dat was geen punt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem een tshirt en een boxer laten dragen. Verder, als je geen badjas hebt (natuurlijk niet verplicht): geef hem een trui mee.

Verder als je geen sloffen hebt zijn zijn sneakers ook prima (als ze een beetje schoon zijn). Verder zal hij weinig rondlopen met een knie-operatie. Sokken: gewoon meenemen dat eet geen brood.

Vergeet niet iets mee te nemen aan handheldgamespul of smartphone zodat hij wat computerspelletjes kan doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien er tegenwoordig op veel ziekenkamers een gemengde bezettig ligt, is het wel aan te raden een pyjama aan te doen.
Er liggen namelijk vogels van allerlei pluimage in het ziekenhuis en er zullen er heus wel bij zijn die zich aan een jonge man in shorts storen.