Hoe effectief is het gebruik van ontharings strips?

En hoe zit het met jeuk en evt irritaties? De vraag is voor mannen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Ontharingsstrips kunnen je huid irriteren, indien je een gevoelige huid hebt. Het wordt ook niet aanbevolen te gebruiken op huid met wondjes of acné.

Je trekt de haartjes, met wortel en al, uit het haarzakje, in één ruk. Bij de één herstellen deze haarzakjes sneller en beter dan bij de ander, nogmaals, geheel afhankelijk van de gevoeligheid van je huid, en de plaats natuurlijk.

Voor het eerst harsen, is het meest "erg" en pijnlijkst. Je huid wordt rood en wat pijnlijk. Als de haartjes weer beginnen met groeien, kan er jeuk ontstaan. Verkoelende Aloé Vera gel bijvoorbeeld, kan daarbij helpen. Het beste gebruik je na het harsen, natuurlijke middelen om de huid te kalmeren.

Na verloop van tijd, "went" je huid eraan, en zal je minder irritaties en jeuk hebben. Het is dus ook even een kwestie van doorzetten.

Voordeel, en effectiviteit zijn groot....de haren blijven veel langer weg dan bij scheren, en het risico op snijwonden valt af ;-).

Lees wel altijd goed de gebruiksaanwijzing! Veel succes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In eerste instantie gaat het rood worden en gaat het jeuken na een uurtje/paar uurtjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Hoe effectief is het gebruik van ontharings strips?" was de vraag.....niet wat je er van krijgt, als je het gedaan hebt.
Wat is effectief? Na een paar dagen of weken komen de haren alweer tevoorschijn.
En daarnaast, die strips die ontwikkeld zijn voor vrouwen werken slecht bij mannenharen (borstharen). Deze zijn namelijk veel dikker en pakt niet goed. (mijn ervaring)
Goed harsen kan je beter doen met verwarde hars die je laat afkoelen op de huid en dan verwijderen met katoenen doekjes.
Of laat het doen bij een schoonheidsspecialist. Wordt je gelijk behandeld met een verkoelende en verzorgende crème.
En nee, ze kijken echt niet raar op van een man die daar komt.