Waarom hebben mannenschoenen en vrouwenschoenen zo'n verschillende vorm, terwijl onze voeten dezelfde vorm hebben?

Als ik mijn voeten, en die van mijn dochters vergelijk met die van mijn man, en die van mijn zoon, zie ik weinig verschil in 'basisvorm'. Toch zijn vrouwenschoenen HEEL anders van vorm dan mannenschoenen. "Anatomisch incorrect", in de meeste gevallen. Voor de gemiddelde vrouwenvoet is het leven volgens mij een stuk moeilijker dan voor de gemiddelde mannenvoet. Zit daar nog een ander idee achter dan dat vrouwen er zogenaamd elegant uit moeten zien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet pumps ook niet met mannelijke instappers oid gaan vergelijken.

Het beste antwoord

Mooi zijn, pronken...

En dan meedoen met de schoenenmode, ongeacht of je stilettohakken hebt van 12 centimeter of zeer puntige neuzen waardoor je minstens een maat groter moet kopen. En 's avonds brandende voeten van die prachtige, maar slechte schoenen....

Je voeten dragen het gewicht van jou, je hele leven. Ik gun mijn voeten een stevige, goed sluitende, lekkerzittende schoen. Hoeft geen mode te zijn.

Puur mode en een superbranche voor ontwerpers en verkoper!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar... Ik wil helemaal niet pronken! En heb grote moeite om gewoon lekker zittende schoenen voor mijn lastige pootjes te vinden. Misschien moet ik maar een actiegroep oprichten ;-)

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is het idd een kwestie van esthetiek. Ik draag uitsluitend schoenen waar ik geen pijn in/aan mijn voeten van krijg, dus geen hakken en niet te smal. Ik (v) heb een paar ecco herenschoenen als wandelschoen en ze lopen heerlijk. Zien er wat lomp uit maar mijn voeten hebben geen enge knobbels of eksterogen, iets wat vrouwen vaak krijgen van slecht passend schoeisel.
Dus puur een gevolg van behaagziekte dat vrouwelijk schoeisel. En vaak door mannen ontworpen. Ik ben geen mannenhater hoor, maar het is een feit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord + !!
Oha is het zo dat mannenvoeten wat breder zijn en dus ook een bredere pasvorm hebben.
Althans, dat is mij uitgelegd door een verkoper van sportschoenen.