Hoe kom ik af, van snel vet haar?

Ik moet om de dag mijn haren wassen. Ik was mijn haren met shampoo voor gekleurd haar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Gebruik geen shampoo tegen vet haar. Dit klinkt ook onlogisch, maar deze shampoo's halen het natuurlijke vetlaagje van je haar af, waardoor het juist sneller vet wordt. Gebruik een shampoo voor normaal haar of zelfs eentje voor droog haar. Probeer tijdens het wassen ook zo min mogelijk de hoofdhuid te masseren, want dat activeert de talgklieren.

Gebruik weinig elke dag shampoo en spoel je haar met lauw water uit, heet of te warm water activeert de talgklieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hoe dik/dun is je haar?
Als je haar heel erg dun is, wordt het sneller vet. Hier is niet veel aan te doen.

Let er wel op dat je niet te veel je hoofdhuid masseert tijdens het haren wassen. Hierdoor kunnen je talgkliertjes extra actief worden.
Kimath
13 jaar geleden
zit je over de hele dag gezien veel met je handen aan je haar?
daar word het ook vet van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja volgens mij zit ik veel aan mijn haar. Zal er rekening mee houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat maakt je haar erg snel vet .
Misschien kun je dan beter je haar wassen met shampoo voor (of eigenlijk tegen) vet haar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met biergist in te nemen.Je haar wordt er vol en glanzend van, het verschil wordt onmiddellijk zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoppen met wassen met shampoo. Het haar goed uitspoelen met water. Niet te heet. Na enkele weken kunt het een keer met een gewone shampo wassen en direct goed uitspoelen. U zult dan merken dat uw haar prettiger zit.
In het begin is het wel even doorbijten maar resultaat verzekerd.