Haar gekleurd

Hallo,

ik heb onlangs mijn haar 'aubergine '(zwart-paars) gekleurd voor een spel van de jeugdbeweging. Het was een permantente kleuring.
Nu, binnenkort heb ik herexamens en zou ik graag wat deftig voor de dag komen. Kan ik mijn haar zwart kleuren? Mijn eigen haarkleur is midden tot donkerbruin.
Wat moet ik doen als ik uitgroei krijg? Moet ik dan kleuren met een kleurspoeling (die er na enkele wasbeuren uit is) of met een kleuring die maar 2 tot 3 maanden blijft?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Wat moet ik doen als ik uitgroei krijg?" Hoe lang duurt dat herexamen ??

Antwoorden (2)

In principe is het niet goed om je haar vaker te verven dan nodig is. Maar als het jou mee zelfvertrouwen voor je herexamen geeft en het is een incident, kan ik je aanraden om langs een kapper te gaan en daar advies in te winnen. Deze kunnen de conditie van je haar bekijken en jevertellen wat mogelijk is.

Op internet heb ik het volgende voor je gevonden:
"De wachttijd hangt af van de conditie van je haar nadat het gekleurd werd. Ik beveel gewoonlijk aan om een paar weken tijd te laten tussen chemische processen. Als het haar tekenen van beschadiging vertoont – droogheid, kroezen of tekenen van afbreken – dan zou je déze problemen moeten behandelen vooraleer je verder iets onderneemt. Als de schade veelbetekenend lijkt, dan zou je naar een professional moeten voor hulp.

Als er op het haar alléén maar een enkelvoudige kleurtoepassing gedaan werd en je wil die kleur nu wijzigen, bijvoorbeeld de eerste kleur was niet donker genoeg, dan kan je het haar veilig opnieuw kleuren (tenzij er natuurlijk tekenen van schade zijn)".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat is er mis met aubergine? mooi kleurtje, deftig genoeg hoor. ik zou het gewoon laten zitten, je gaat toch niet zomaar weer je haar kleuren? na een weekje of 10 heb je zeker wel wat uitgroei en kun je nog voor een ander kleurtje kiezen, dan bouw je af van donkerbruin naar je eigen haarkleur.