Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe overtuig je je pa, dat ie kaal word en zijn haar niet over zijn kale hoofd moet kammen?

Mijn pa is 60, en duidelijk kaal aan het worden. Toch is ie dermate ijdel, dat ie zijn kaalheid verdoezelt door zijn haar over zijn kale knar te laten vallen (het is geen gezicht, vind ik) Hoe overtuig je hem dat ie het beter met een tondeuse kan laten milimeteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Maak fotoos van hoe jullie zicht op zijn hoofd is,
dus zij en achterkant.
Hij ziet zelf altijd alleen de voorzijde in de spiegel en hij heeft geen iedeen hoe "beroerd" dit kapsel eruit ziet uit jullie oogpunt.
Bovendien vinden de meeste mensen kort haar dan een stuk mooier, gewoon kort staat namelijk een stuk verzorgder als zo'n vettig plukje ( hij moet toch blijven liggen ) over je have hale bolletje :-)

Leuke vraag trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Waarom wil je hem overtuigen?
Laat hem in zijn waarde, en als de tijd daar is gaat hij vanzelf met de tondeuse aan de gang!
Laat die man dat zelf beslissen waneer en waarom hij dat moet doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Download een paar foto's van mannen die dat doen, en zet die van hem erbij tussen. Ik vind het ook geen gezicht, vaak moet er ook nog wat vet oid in omdat het anders niet blijft plakken... yak.

Ik liep ooit eens met een collega mee, met ook zo'n plak over zijn hoofd, kwam er een flinke wind, en woesj de plak stond recht op zijn hoofd. Ik kwam niet meer bij van het lachen, geen gezicht ( ik heb het hem niet laten merken hoor).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een knappe vrouwelijke kennis van hem, waar hij veel om geeft, uitnodigen op zijn verjaardag. Naar haar luistert hij wel als ze een tersluikse opmerking maakt over zijn piekhaar. Misschien kan ze met haar hand over zijn hoofd wrijvend het probleem op een vrouwelijke manier nog een beetje accentueren. Oh, die ijdele mannen toch!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet een spiegel voor hem neer en een ventilator naast zijn hoofd, zet die ventilator aan, zodat zijn haar van zijn kale plek geblazen wordt, laat hem kijken naar zijn spiegelbeeld en vertel hem dat hij in Nederland woont, waar het toch echt regelmatig waait. Kans is dat hij inziet wat je bedoeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, laat hem lekker. Trouwens je hoeft geen 60 te zijn daarvoor, ik ken een paar mensen van rond de 30 die hetzelfde doen. Misschien zijn er zelfs nog wel vrouwen die daarop vallen ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat een dame dat aan hem duidelijk maken(iemand die jou een dienst bewijst).ijdele mannen zijn dan geheid om!
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ach iedereen heeft zo zijn minpunten...ik heb tegen mijn vader gezegt dat de bovenkant net een foto van mars is...
alleen dat daar geen water ontdekt is en op zijn hoofd wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg tegen hem dat hij zeer waarschijnlijk een stuk jonger gaat lijken dan hij nu oogt en dat stekelhaar ook een veel jongere uitstraling heeft. Kortom vang hem op zijn leeftijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kun je je vader je goedbedoelde mening geven, maar hem overtuigen lijkt mij toch een andere zaak.
Misschien vindt jouw vader jouw haardracht ook niet mooi, maar zegt hij daar niets van omdat hij vindt dat jij recht hebt op een eigen mening en een eigen stijl.
Je kunt iemand ook heel onzeker maken door te zeggen dat hoe hij eruit ziet geen gezicht is. En dat lijkt me niet de bedoeling bij je eigen vader.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foto's maken van je pa of anderen met haar over het hoofd gemaakt, zodat hij kan zien hoe belachelijk het is. En zeggen, dat hij dan juist de nadruk op zijn leeftijd legt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn heel wat vrouwen die die kale bol helemaal niet erg vinden. Je pa zal uit zichzelf wel weten wanneer hij zijn blesje moet verwijderen. Zijn zelfbeeld zal er niet onder lijden. En dit nog: kaalheid wijst er wel op dat hij goed bedeeld is met testosteron, de rest is ook erfelijk en daar kan hij ook niets aan doen.
Nu ga ik stoppen en mijn drie haren in een vlechtje leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, je kunt van alles proberen om je pa te overtuigen. Ik denk dat als je het gewoon 1 keer tegen hem zegt, dat ie jou ook wel begrijpt. Maar feit is wel dat het zijn leven is, dus hij beslist. Ik denk dat als je hem in zijn waarde laat, en er niet meer over begint (gewoon 1 keertje, meer niet), dat je hem veel meer zult overtuigen, dan dat je er telkens mee op de proppen komt. Hoe zou jij het vinden als je pa telkens tegen je zei dat ie je er niet uit vind zien? Hoe vaker je het zegt, hoe minder hij naar je zal luisteren. Waardeer je pa gewoon om wie hij is, niet om hoe hij eruit ziet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding