Hoe kan ik mijn haar vlug laten groeien?

Ik heb vandaag mijn haar laten knippen. De kapster heeft er wel een centimeter of tien afgehaald omdat ze zei dat dit nodig was (ik was al een tijd niet meer geweest).
Mijn haar viel eerder op mijn middel.
Ik wil het graag laten groeien, maar heeft iemand tips om mijn haar vlug maar toch op een gezonde manier te laten groeien zonder dat het vlug dode punten worden?
Extensions ofzo zijn geen optie.
Misschien heeft iemand zogenaamde ''Grootmoeders tips''?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (10)

ik geloof dat bier in je haar ook helpt, het glimt er dacht ik wel goed van, maar voor alle zekerheid maar even googlen met dat bier :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt hoor
Je kunt je haar niet sneller laten groeien. Haargroeimiddelen, die te koop zijn, zijn stuk voor stuk katten in de zak.

Wel is het zo dat je haar bij warm weer, zoals in de meeste zomers, maar op dit moment dus even minder :), sneller groeit dan in de winter.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Biergist tabletten eten en je haar met bier wassen schijnt goed te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonlicht (en de zonnebank) helpen. Maar alleen als de zon op je huid komt, dat helpt met het maken van vitaminses. De zon hoeft dus niet op je haar te schijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezonde voeding.
En een uitermate goede verzorging.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gebruik van foliumzuur is ook aan te bevelen.
12 jaar geleden
Er is een maar en antwoord op jouw vraag: geduld hebben tot het weer op de gewenste lengte is. Het gaat meestal sneller dan je verwacht hoor. Zelf zou ik eerst met de kapster goed overlegd hebben over de lengte.
Heeft ze ook verteld waarom er zo nodig 10 centimeter af moest? Vind ik nogal vreemd eerlijk gezegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen geloven in de stand van de maan.
Als je je haar laat knippen tijdens wassende maan dan groeit het sneller.
Heb hier zelf eigenlijk nooit op gelet, alleen merk ik wel dat ik de ene keer na 6 weken al weer bij de kapster zit en een andere keer pas na 9 of 10 weken.

Toegevoegd na 11 minuten:
Wassende maan is de periode tussen nieuwe maan en volle maan.
Bij een nieuwe maan is de maan helemaal niet te zien en groeit iedere nacht een stukje tot die mooie grote volle maan. (Deze is je vast wel bekend)
Kijk op onderstaande link naar de maanstanden.
Ze staan erop: geheel 2011 en 2012.
Succes, het kost niks, alleen even naar de stand van de maan kijken als je naar de kapster wil.
Misschien beter een weekje te wachten tot de nieuwe maan begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt van die kappers die altijd maar puntjes willen knippen, zo kan het niet groeien natuurlijk.
Duidelijk tegen je kapper zeggen dat hij aan de lengte niet mag aankomen.
Het groeit niet sneller, maar je zal verbaasd zijn hoe snel het weer lang is als hij niet steeds die puntjes er weer afknipt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in iedergeval gezond eten, het gaat ook sneller groeien als je veel zonlicht krijgt, en ik ben sinds gister begonnen, na wat research, met me hoofdhuid een paar x per dag te masseren. ze zeggen dat het daar sneller door gaat groeien omdat je dan de haarzakjes opent of iets? let wel op dat je haar er sneller vettig van wordt, ik kan je niet garanderen of het echt werkt want naar 2 dagen is er geen verschil, gewoon zelf uitproberen zou ik zeggen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamine B bevorderd de groei van haar en nagels, tevens word je haar hier ook wat dikker van. Vitamine B word ook vaak gebruikt bij haaruitval om de wortel weer aan te sterken. Verwacht geen wonderen maar dit lijkt mij het meest makkelijk en verantwoord om te doen. Je kunt dit gewoon bij Kruidvat of bij de Tuinen kopen. Suc6 ermee!