Hoeveel graden is lauw warm water ongeveer?

Je haar kun je het best niet met heet water wassen, maar met lauw warm water. Maar over water van welke temperatuur gaat het dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
30.6K

Het beste antwoord

Als je je doucht is een aangename temperatuur voor de meeste mensen rond de 38 tot 40 graden. Vandaar ook dat het vaak al op kranen is geregeld.

Dus ik zou zeggen een graad of 35?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

50-60 graden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20-30 graden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40-60 graden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou kiezen voor een temperatuur even onder de lichaamstemperatuur, dus c.a. 35 graden Celsius.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen een temperatuur die net een beetje koel voelt op je lichaam. Dus niet koud, maar koel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alleen je hoofd onder de kraan steekt, voelt 'lauw water' een beetje koel aan voor je hoofd - niet koud, niet heet, maar er tussenin. Daar is dus geen vaste temperatuur voor te geven, want dat kan voor mij een andere temperatuur zijn dan voor jou.