wat werkt nou het beste om meer volume in je haar te krijgen (ik heb stijl lang haar t/m m'n onderrug)

Mijn haar is wel heel lang, maar het lijkt zo weinig, totaal geen volume:(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (7)

Misschien is je haar wel zwaar... Afknippen zou dan een optie zijn... Je kan ook de eerste 5 cm van je haar bij je hoofdhuid touperen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, inderdaad. Korter knippen helpt heel veel. Je kan het misschien ook heel volumineus opsteken, maar das een hele klus met dat hele lange haar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tips:
- gebruik niet al te veel crémespoeling
- wanneer je bv. 's avonds een feestje hebt, 's middags je haar even opsteken en een beetje haarlak aanbrengen. 'S avonds heb je dan miss krullen.
- krultang gebruiken
- shampoo speciaal voor het creëren van volume
- licht touperen ( niet te erg en niet te vaak, is nl. niet goed voor je haar )
- wanneer je na het douchen je haar gekamd hebt, het een beetje omhoog duwen en op deze manier niet helemaal stijl laten drogen

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook stijl en lang haar. Als je mijn haar mooi vind op de foto die ik in mijn avatar heb, dan heb ik wel een tip voor je:

Ik douche, maak mijn haar handdoek-droog en vervolgens maak ik twee invlechten. De volgende dag er uit halen, vooral niet te veel borstelen, wat haarlak erin et voila!

Toegevoegd na 15 minuten:
En anders, extensions?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haar ziet er prachtig uit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel. Het is een van mijn uiterlijkheden waar ik erg tevreden over ben. Ik hoef het maar een keer per jaar te knippen en glanst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*en het glanst.
Oh en groeit ook nog supersnel. Klinkt misschien arrogant, maar ook ik heb veel onzekerheden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, komt totaal niet arrogant over ;) Je moet er net fier op zijn :)
Schwarzkopf Osis Dust It mattifying powder, een poeder die je bij de kapper/online kunt kopen.
Je moet het inmasseren op de haarwortels, wat deze stroef maakt wat veel volume geeft.

Had er zelf over gehoord via de onderstaande blog + how to video van Beautylab.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de stijltang kan je je haar niet alleen stijlen maar je kan er ook volume in brengen ja kan je haar hier zelfs mee haar krullen, op youtube kan je verschillende filmpjes bekijken hoe dit nu precies moet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door mouse te gebruiken

Toegevoegd na 42 minuten:
Sorry, ik bedoel mousse :)

Stappenplan
Hoe gebruik je mousse nu echt goed voor maximaal volume?
1) Allereerst goed schudden voor gebruik, totdat de mousse 'geklopt is' en stevig wordt.
2) Spuit een bolletje mousse in de palm van je hand.
3) Verdeel de mousse gelijkmatig over beide handen.
4) Hou je hoofd ondersteboven en verdeel met gespreide vingers (net als een kam) de mousse gelijkmatig door het haar; beginnend vanaf de haaraanzet (bij de hoofdhuid) naar de punten toe. Verdeel de mousse van voor naar achteren, van links naar rechts door je haar. Door je vingers te spreiden, gebruik je je hand als een soort kam. Je laat het haar door je vingers glijden, zodat de mousse goed door het hele haar verdeeld wordt.
5) Gebruik mousse bij voorkeur op schoon gewassen en handdoekdroog haar. Dit om optimale glans en stevigheid aan het haar te geven. Indien je al mousse in je haar hebt, zorgt de nieuwe bol mousse niet voor het gewenste effect.
6) Droog je haar na het aanbrengen van de mousse met een halfwarme föhn (te heet kan schadelijk zijn voor het haar). Hou je hoofd weer ondersteboven en gebruik een kunststofborstel met metalen huls. Door deze borstel wordt de warmte van de föhn weerkaatst en kan de mousse in het hele haar maximaal volume creëren. Resultaat: je haar heeft flink wat volume en blijft de hele dag goed zitten!