Welk haarverfmerk/product is goed genoeg om je haar ZELF THUIS te blonderen, dus dat je geen roodachtige gloed krijgt? Heeft iemand ervaring?

Ik heb al eens mijn haar zelf geblondeerd, maar dat heeft heel lelijk uitgepakt. De verf had niet eens mijn hele haar gepakt en ik krijg een roodachtige gloed. Ik wil het graag zelf doen omdat ik het te duur vind om dat bij de kapper te laten doen omdat ik namelijk lang haar heb en snel uitgroei heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2K

Antwoorden (5)

De waterstofperoxide die in het flesje zit uit de winkel is niet hoog genoeg om je haar licht genoeg te maken. Daarom blijft het rood/oranje. Voor goed resultaat zul je toch echt naar de kapper moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij "brainwash" kappers kun je je haar al voor 30 euro laten verven. highlights is nog 15 euro extra. heb het net laten doen en ik ben erg blij met het resultaat! knippen is ook 15 euro trouwens.

ik zag in de winkel ook verf voor askleurig/ koel blond (weet niet of het zo letterlijk heet), lijkt me minder het oranje/warmere te geven, heb het zelf nooit uitgeprobeerd, maar zag het dus wel staan in de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu al 3x een verf van John Frieda gekocht, normaal 20euro. Bij kruidvat vaak in de aanbieding voor 10 euro. Het is een soort mouse wat je in je haar doet. Ik wil niks anders meer. Heel natuurlijk blond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt ook aan je ondergrond van je kleur. Lichter kleuren is niet makkelijk. Dan zul je beter eerst kunnen ontkleuren en dan blonder kleuren. Het is wel een risico. Omdat je aangeeft dat het al eens eerder roodachtig is geworden ga ik er vanuit dat je er een kleur in hebt zitten met als basis koper. Dit pakt altijd roodachtig uit en is niet verstandig om zelf te doen.

Je zou nog kunnen proberen met een blondspray. Dat licht je haar wel op maar geleidelijk. De zon helpt hier ook bij maar ook dan kun je niet voorkomen dat er een rode gloed over komt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal ontkleuring moeten kopen. Dat kan een platina effect geven. Koop vervolgens normale blonde verf en verf je haar weer. Dan zal je een blonde coupe hebben. Sccs.