Wat houd bij kleding de term "Slim Fit" in ?

Toegevoegd na 14 minuten:
In dit geval gaat mijn vraag over polo's.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.9K

Antwoorden (2)

Dit is een bepaalde pasvorm van een broek.
Slim fit: model met een lage taille, een smalle snit en rechte pijpen.
Je hebt ook nog andere pasvormen;
Authentic fit: model met een lage taille, een rechte snit en rechte pijpen.
Regular fit: model met een normale taille, een rechte snit en rechte pijpen.

Toegevoegd na 3 uur:
Bij T-shirts, overhemden, truien e.d. betekent het: getailleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie uitleg +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al die '....fit' aanduidingen van broeken leken mij verwarrender. Dacht dus dat het daarom ging. Heb na aanvulling van de vraag ook mijn antwoord aangevuld.
Dat het kledingstuk een slanke (meestal iets strakke maar niet helemaal aansluitende) pasvorm heeft ; dat de vorm van het kledingstuk de vorm van het lichaam een beetje volgt. Het tegenovergestelde is eigenlijk oversized.
Slim fit kan ook slaan op hoe het kledingstuk afkleedt. Zo maakt een getailleerd t-shirt meestal wat slanker (slim) dan een recht.

Kleding die echt strak zit en zo de vorm van het lichaam niet alleen hele precies volgt maar ook accentueert en versterkt bestaat ook. Cie zou dan vermoedelijk 'tight fit' moeten heten, hoewel ik die term in Nederland nog niet ben tegengekomen. Deze pasvorm is echter maar voor heel weinig mensen weggelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben wederom heel erg benieuwd waar ik die minnetjes mee verdiend heb ; eentje is pech, voor twee moet een reden zijn. Het is natuurlijk lang geleden dat ik mijn coupeuse-kennis heb opgedaan, maar zoveel is er in termen van pasvorm toch niet veranderd ? In de coupeuse-wereld worden de termen tight-fit, slim-fit en oversized trouwens nog steeds gewoon gebruikt hoor.....maar wellicht heeft de kledingindustrie haar eigen regels die ik niet ken ? Dat zou ik dan graag willen weten / leren natuurlijk.