Hoe verzorg je je nagels het beste?

Hoe groeien je je nagels het beste ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.4K

Antwoorden (3)

Nagels groeien ong 2 a 3mm per maand. Teennagels ong 1mm.
In de zomer groeien ze ietsjes vlugger.
Nooit nagels knippen met een nagelknipper maar vijlen in de zelfde richting.
Een handbadje nemen is zo aangenaam met een klein scheutje olijfolie erin.
Na het nagelbadje kan je de nagelriem gemakkelijk naar achter duwen.
Je nagels ook eens laten 'ademen' m.a.w. eens geen nagellak op doen.
Altijd je handen beschermen met poetshandschoen bij afwas e.d. omdat vele producten 'agressief zijn voor huid en nagels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regelmatig vijlen en borstelen
Vijl regelmatig je nagels. Ze knippen is minder aangewezen omdat er dan scheurtjes kunnen ontstaan. Ook kunnen er scherpe randen ontstaan welke dan toch bijgevijld moeten worden. U kunt de nagels en vingers ook reiningen met een zacht nagelborsteltje.

Verzorg de nagelriem
Verzorg op regelmatige wijze de nagelriem. De nagelriem vormt het uiteinde van de nagelplooi. De nagelriem beschermt de matrix (nagelplaat) tegen het indringen van bacterien, virussen, schimmels en chemicalien. De verzorging van de nagelriemen zorgt niet alleen voor mooie nagels, maar je houdt ze daarmee ook gezond.

Gespleten nagels voorkomen
Gespleten nagels komen het meest voor tijdens warme zomerdagen. Handen komen dan extra vaak met zon en water in contact en hierdoor verdampt het natuurlijk nagelvocht. Om gespleten nagels te voorkomen, gebruik je het best een vochtinbrengende creme welke je aanbrengt na het wassen van je handen. Gespleten nagels kunnen ook voorkomen worden door je voeding aan te passen en extra vitaminen op te nemen. Ook het regelmatig vijlen van te lange nagels kunnen het splijten voorkomen. Er bestaan ook speciale balsems welke de nagels opnieuw sterk, soepel en zacht maken. Zij reguleren als het ware het natuurlijk nagelvocht.

De nagels lakken met het juiste product
Vooraleer je je nagels lakt, reinig je ze het best met een remover. Deze zorgt ervoor dat alle vuil van de nagels worden weggenomen zoadat de nagellak mooi en effen kan geplaatst worden. Je kan het best een nagellak kiezen welke het best bij je persoonlijkheid past. Probeer de nagellak zo mooi en gelijk mogelijk aan te brengen. Tijdens het lakken is het aangeraden om de nagelriem niet aan te raken. Probeer een methode te vinden om de nagellak zo goed en snel mogelijk aan te brengen. Aangezien nagellak snel droogt, is te veel over en weer borstelen niet aangewezen. Als bescherming van de nagellak, kan je steeds een blanke toplak aanbrengen.

Gebruik ook steeds een nagellak welke de nagelplaat niet uitdroogt maar voedt en hydrateerd.

Verwijder altijd je nagellak
Verwijder de nagellak met een acetonvrije nagellak remover. Tijdens het lakken kun je eventuele vlekken met een wattenstaafje met wat remover schoonmaken.

Gebruik steeds handschoenen
Indien je zwaar werk in de tuin gaat doen of je handen komen veel in contact met reinigingsmiddelen, is het aangeraden handschoenen te dragen.
fremar
13 jaar geleden
Mijn moeder was kraamverzorgster. Ze moest elke dag baby's ik bad doen. Mijn moeder zegt dat als je ze heel vaak in warm water doet dat ze dan sneller groeien. Want mijn moeder moest elke keer weer haar nagels knippen omdat ze anders de baby's pijn kon doen.