Hoe kan het dat m'n haar 1 dag na het wassen altijd pluist, dik is en niet zit?

Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.1K

Het beste antwoord

Pluis betekent dat de haarschubben open staan,waardoor het haar er droog en dor uitziet. Wat je er tegen kan doen is:

Op de eerste plaats een goede verzorgende shampoo en conditioner van Kapper gebruiken. Dit is belangrijk voor een goede vochtbalans en herstelling van de open structuur van het haar. Op de tweede plaats kan je ervoor kiezen om je haar te stylen, waardoor je de haarschubben wat gelijkmatiger maakt. Het haar wordt rustiger van structuur en er ontstaat een mooie glans. Ten 3e kan je met een zijde product werken dat geeft glans en het pluis wordt ook wat minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij zei ook al dat het droog is idd, had ik niet gezien. Bij mij stond er dat er geen antwoorden waren. We reageren tegelijk volgens mij ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan gebeuren dat twee mensen tegelijk hetzelfde typen, gebeurd mij ook regelmatig. ;-)

Andere antwoorden (4)

Dit komt doordat het droog is. Als het droog is gaat het pluizen. Een tip van mij: als je net gedoucht hebt zou ik met je hoofd voorover hangen, een haarcreme in je haar masseren, in een knot vastmaken en zo gaan slapen. Dit helpt bij mij altijd. Succes! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx! Maar droogt 't wel in een knot?
Het klinkt alsof je haar erg droog en beschadigd is. Het verdient aanbeveling om er een stukje af te laten knippen door de kapper.
Na het wassen een haarmasker inmasseren. Daarna uitspoelen. Niet te heet fohnen, want daar beschadigt je haar ook van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad met bovenstaande tips verzorgen.
En nog een tip,als ik s'morgens de haren meteen moet goed hebben,gebruik ik een satijnen kussensloop,helpt bij mij goed,tip gekregen van kapper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een een anti frizz serum gebruiken na het wassen.
Die van L’Oréal Elvive Smooth-Intense Anti-Frizz Serum
vind ik een goeie.
Succes :)