Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vieze smaak

Als ik s'avonds bv patatje joppie chips of bbq-ham chips heb gegeten dan word ik s'ochtends wakker met een hele vieze smaak in de mond, terwijl ik voor het slapen gaan heel goed mijn tanden en zelfs mijn tong poets! Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Misschien reageer je overgevoelig op de kruiden in de chips en kan je lichaam ze niet goed verteren. Dan slaat je maag op hol en dat ruik je. Dat heeft dus ook niets te maken met een schoon gebit. Probeer eens of Rennies helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe het kan, kan ik je niet zeggen maar je zou na de chips gewoon nog eens je tanden poetsen zonder daarna nog iets te eten. Dan is het probleem opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een BBQ, een gourmet of steengrillen is dat ook vaak zo. Dat voedsel ligt in je maag te verteren en vlees bijvoorbeeld heeft daar toch een uur of acht voor nodig. Je wilt niet weten hoe goor dat ruikt (stinkt) daar in je maag. Die lucht heb je ook in je mondholte. Daar helpt gen poetsen tegen. Meer dan de gewone verzorging van tanden poetsen, flossen, naspoelen, kun je niet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je het dus niet altijd hebt, mocht dat wel het geval zijn kan het ook liggen aan ontsteking in de mond. Vetten en vlees zijn zwaar om te verteren en geven nogal wat geurtjes ;-) misschien moet je de zak Jopie chips laten liggen (begreep dat deze erg lekker is) of vervangen door een andere snack die jouw maag minder belast ;-) maar poetsen helpt naar mijn weten niet tegen de klacht....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft s morgens een slechte adem, zelfs als je de avond ervoor goed je tanden en tong hebt gepoetst. Wanneer je slaapt zit er minder speeksel in je mond waardoor bacterien in de mond zich goed kunnen vermenigvuldigen. Hierdoor heb je s morgens een nare lucht in je mond. Hier is echter weinig aan te doen. De enige oplossing is s morgens weer goed je tanden te poetsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je tong reinigen met een tong reinigingsset. Die kan je verkrijgen op www.justsmile.be .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding