Synthetische creme's wat zijn dat precies?

In de drogisterij worden me altijd de natuurlijke creme's aanbevolen. Synthetisch is vaak stukken goedkoper maar niet beter? Wat is nu precies het verschil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

10. Wat is het verschil tussen natuurlijke en synthetische wasactieve stoffen?
Het verschil natuurlijke en synthetische reinigingsproducten is o.a. het synthetische Laureth Ether Sulfaat dat de meest gebruikte wasactieve stof is in shampoos, bad / douche en gezichtswasgels.
Deze stof reinigt zo intensief dat de vetmantel van de huid wordt aangetast. Het gevolg van dit ontvetten is dat de vet (talg)productie van de huid juist wordt gestimuleerd.
Anti-vet shampoos ontvetten haar en hoofdhuid, maar stimuleren door de sterke ontvetting juist de vetproductie van de hoofdhuid. Men gaat daardoor het haar/ de huid vaker wassen, wat juist een nog sterkere ontvetting c.q. stimulering van de vetproductie met zich meebrengt.
Met de nieuwe natuurlijk wasactieve stoffen zoals Glucosiden (zonder ethoxilering) in onze Earth & Sea·line producten wordt de vetmantel van de huid niet verstoord en wordt de huid en het haar toch intensief gereinigd.
Glucosiden komen voort uit plantaardige bron zoals mais, rabarber, klaver, madeliefjes, bos- en vosbessenstruiken. De vet (talg) productie wordt niet gestimuleerd, maar in balans gebracht en dat is natuurlijk heel belangrijk bij een probleem en acné huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, maar tot de dag van vandaag meen ik te weten dat natuurlijke spullen worden gemaakt door samenstel van stoffen die er zijn, b.v. dierlijke of plantaardige vetten.
De meeste natuurlijke stoffen hebben een chemische samenstelling die door de scheikundebollebozen dezer wereld is vastgesteld.
Die samenstelling bestaat dan uit een aantal chemisch te formuleren stofjes, die ieder apart geproduceerd kunnen worden en samengevoegd (synthese=samenvoegen).
De synthetische gemaakte producten zijn meestal goedkoper.