Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt dat bloemenkledij weer in is ?

ik zie de laatste tijd veel mensen rondlopen ( jongeren vooral ) met bloemenkledij wat normaal oude vrouwtjes dragen . Ik vind het heel mooi en ik draag het zelf ook maar waarom eigelijk is het weer in ? En is er een naam voor deze stijl? ( misschien een stomme vraag maja)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
761

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

bijna alle mode, komt wel weer een keer terug, mensen vinden het mooi, het word oud en wordt weggestopt of weggegooid, na een tijd is er weer wat behoefte aan wat nieuws en dan komt het weer terug, soms in een wat andere vorm, denk bijvoorbeeld ook aan grote brillen, die zijn nu ook weer in trek of tuinbroek voor meisjes (waar de vorm dan wel weer beter in te zien is :]). het heeft daarbij zover ik weet geen specifieke naam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de stijl vintage is, maar ik kan het ook mis hebben;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt vooral door het feit dat het weet zomer en zonnig is en dan kleden mensen zich graag kleurvol en vrolijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter (22) liep vandaag in een prachtig gebloemd strapless jurkje. Stond haar erg goed en absoluut niet oma-achtig, vond ik. Geen idee of het een stijl is. Fris, fruitig, vrolijk, wat mij betreft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De modewereld moet ieder seizoen weer iets nieuws verzinnen om omzet te halen, dusja, we hebben in jaren geen bloemetjes gezien dus wordt dat het laatste nieuwste:-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze stijl is een revival van de zgn. "flower power" ten tijde van de hippies (jaren 60) waarin Love en Peace de sleutelwoorden waren. We zitten nu in het zgn. Aquarius-tijdperk, waarin mensen, na een periode die gekenmerkt werd door het "ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke" principe, weer op zoek zijn naar zingeving en spiritualiteit en verbondenheid met elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding