Wat kan ik doen tegen die lelijke rode lidtekens op mijn bovenbenen?

Ik heb sinds een paar maanden van die lidtekens op mijn boven benen stirae of zoiets ik schaam me er heel erg voor wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (5)

Als er eenmaal stria zit kan je daar niet zoveel meer aan doen. Je kunt wel de huid soepel hadden met bv olie of een goede bodymilk

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is stria een aangeboren aangelegenheid. Het ontstaat door het scheuren van het bindweefsel onder de huid. Het kan ontstaan doordat je snel groeit, of snel zwaarder wordt, maar er zijn ook zat dames die dun zijn en er ook last van hebben.

Derentegen ben ik zelf zwaar en ik heb nergens last van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als bij littekens kan men striemen niet zomaar doen verdwijnen. Na verloop van tijd zullen ze iets lichter worden maar de meeste striemen blijven wel voor altijd zichtbaar. Veel vrouwen hebben striemen na een zwangerschap, de grootste ergernis is dat de striemen in de wind een rood uiterlijk hebben en als je in de zomer ligt te bakken als witte strepen op je bruine buik zichtbaar zijn. Een goede therapie, crème of medicijn is nog niet gevonden tegen striemen alhoewel sommige vrouwen zweren bij een pijnlijke diepte massage.
Veel is al uitgeprobeerd, ook de bekende littekenvervangers schijnen niet te helpen bij striemen. Om geen last van striemen te krijgen kan men eigenlijk alleen maar proberen te voorkomen dat ze ontstaan. Striemen ontstaan door het snel uitzetten van het lichaam, de huid scheurt omdat de elasticiteit het bereik niet heeft. Redenen kunnen plotseling groei zijn, dikker worden, training of bijvoorbeeld zwangerschap. De meeste striemen ontstaan op de billen, buik, heupen en bij vrouwen op de borsten
fremar
12 jaar geleden
Striae zijn onderhuidse bindweefselscheurtjes.
Om striae te bestrijden gebruikt de Alizonne kliniek allerlei technieken, waardoor het aantal bindweefselscheurtjes uiteindelijk zullen afnemen. (dat beloven ze toch)
Striae bestrijden kan ook door het gebruik van huidtherapeutische producten.

Alizonne is een kliniek voor cosmetische geneeskunde.
Een behandeling is duur. (vind ik, weet niet hoe rijk jij bent)
Hieronder hun website:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De striae creme van nivea helpt vrij goed.
Je bent er niet gelijk van af maar het word wel langzaam minder.
Na verloop van jaren wodt het ook minder zichtbaar omdat de striae dan minder rood wordt.
Er bestaat geen behandeling die de striae direkt verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoor van aardig wat mensen dat Bio Oil goed werkt tegen striae. Zoals eerder gezegd, verdwijnt het nooit helemaal maar het kan wel verminderd worden/voorkomen worden dat het zich uitbreidt.
Zelf vind ik de bodybutter en lotion van Palmer's goed werken, ik gebruik de cacaoboter variant en die maakt mijn huid langzaam maar zeker toch egaler.
Succes!