Welke kleding draag je het best als je 50 bent en mollig?

Ik ben gewoon om jeans te dragen. Kledingtips graag die bij de leeftijd passen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
Kleding waar jij je fijn in voelt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met mollig alleen kan ik niets bedenken. Ik zou dan gaan voor kleding met een hogere taile waardoor een eventueel buikje wegvalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar een leuke kledingzaak en laat je adviseren. 50+mollig zegt namelijk niet zoveel, en iemand met smaak kan zien hoe dingen je staan, en kan out-of-the-box denken. Ik vind La Ligna prettig en Claudia Strater. Je moet een beetje mazzel hebben met de verkoopster. Nooit iemand geloven die alleen maar 'ja leuk' zegt.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waar ik altijd op let is dat je bijv een leuke grote niet te lange ketting of sjaal draagt, dat leid af van je buik ;-)
ook bovenkleding die net op je heupen valt kleed af
langer kleed ook af
ik draag boven ook geen spierwit
ik heb dan het idee dat ik er uit zie als een diascherm ;-))
verder draag ik waar ik me fijn in voel
maakt mij ook niet uit of dat nu de laatste mode is
een hele goede bh doet ook wonderen
te grote kleding zit ook niet mooi
en als je je haar leuk doet en leuke oorbellen of wat make up voel je je vaak beter en dat maakt ook dat je er zelfverzekert uit ziet
sucses met shoppen enzo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind eigenlijk dat daar geen standaard advies voor te geven is. "Mollig" zegt niets over je lichaamsbouw, het zegt alleen maar dat je niet heel slank bent. En welke kleding je goed staat, hangt heel erg af van of je lang bent of klein, of je lange benen hebt of juist een langer bovenlijf, een duidelijke taille of niet, of je ronde vormen hebt of vrij recht bent, of je heupen breder zijn of je schouders, of dat het ongeveer even breed is. Verder is het belangrijk om te weten wat jij mooi vindt aan jezelf en wat juist minder mooi: wil je je borsten groter of juist kleiner laten lijken? Heb je mooie benen en een flink buikje, dan moet je iets dragen dat je benen mooi uit doet komen. Vind je je benen minder mooi, of heb je vrij brede dijen maar wel een vrij uitgesproken taille, dan moet je juist het accent op je taille en je bovenlijf leggen. Zo is er nog veel meer waar je op moet letten. Kleuren zijn natuurlijk ook enorm belangrijk, je moet weten wat je staat en wat niet. Als je weet welke kleuren je goed staan en welke je beter kunt mijden, kun je er elke dag prachtig uitzien met slechts twee of drie setjes die goed te combineren zijn, terwijl je een kast vol kleren kunt hebben die je allemaal even slecht staan als je niet weet welke kleuren je staan. Leeftijd vind ik niet erg belangrijk trouwens, hoewel er een paar do's en don'ts zijn: kleding waar je uitsluitend 16-20 jarigen in ziet lopen, kan een 40-plusser waarschijnlijk beter mijden, maar verder gaat het er echt meer om dat je dingen draagt die staan bij je lichaamsbouw en je kleuren dan dat je draagt wat zou moeten passen bij je leeftijd. Jeans kan je echt op elke leeftijd dragen, het gaat erom dat het model en de kleding waar je het mee combineert, bij je past.

Het beste antwoord

•Toon je sexy decolleté door het dragen van truien en jurken met een V-hals. Vrouwen met een maatje meer hebben vaak een prachtig decolleté en hiermee leiden ze de aandacht af van de andere lichaamsdelen. Houd het echter wel smaakvol!
•Kies wat langere, elegante jassen die de heupen en billen bedekken. Hierdoor lijk je langer en smaller.
•Koop altijd kleding in je eigen maat. Verspil je tijd en geld niet aan te strakke kleding, omdat het hierdoor opvalt dat je er slanker uit probeert te zien en meestal heeft het nog een averechts affect ook.
•Vermijd de verleiding van het benadrukken van het gebied rondom de buik en heupen. Zeg daarnaast ook nee tegen kleding met grote zakken omdat je er hierdoor in het algemeen groter uitziet.
•Verschuil je niet in te grote kleding omdat je er hierdoor alleen maar groter (en slordiger!) uitziet dan je werkelijk bent.
•Vermijd coltruien indien je een grote buste hebt, omdat je buik en heupen er ook groter door zullen lijken.
•Kies grotere jeans die je heupen bedekken. Een donkere kleur maakt je slanker en langer. Zorg ervoor dat de jeans geen grote zakken heeft omdat je er hierdoor breder uit gaan zien.

Toegevoegd na 47 seconden:
http://www.leerwiki.nl/In_welke_kleding_zie_je_er_mooier_uit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zie vele mollige vrouwen met een leuke legging lopen en daarover een al even leuk kleedje. Al dan niet aanpassend tot op de heupen.

Ik voeg hierbij een link waarin je tips kan vinden om je zodanig te kleden dat je er slanker uitziet. Pik er datgene uit wat bij jou goed aanvoelt.
Want...
Volgens mij is de kleding waar Jij je goed bij voelt de voor jou beste kleding en niet datgene wat anderen jou aanprijzen of aanpraten.

Anyway... Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Kleedje = jurkje. Niet elke Nederlander kent dit Vlaamse woord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Kleding waarin je een hoge taille in kan creeeren net onder de borsten. A lijn rokken....
Een cleavage mag best gezien worden.
Liever een maatje groter dragen. Dan te kleine kleren die alle hobbels accentueren.
Ook vaak iets dikkere of steverige stoffen zijn fijn.

Dat je 50 en mollig bent houdt niet in dat je niet vrouwelijk en stijlvol gekleed mag gaan.
Vormloze tunieken en shirts, zijn funest voor je figuur en juist dat schijn je alleen maar te mogen dragen als je ietsvoller bent.
Je moet goed zoeken naar goed gevormde kleding stukken.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Donker kleuren kleden af, dat is bekend, maar draag niet altijd zwart ook al voel je je veilig hierin. Donkerblauw, bordeauxrood, mosgroen, aubergine, donkerpaars en noem maar op, zijn allemaal goede kleuren als ze bij jou passen.

Draag geen kleding met breedtestrepen, grote accenten of grote bloemen/motieven. Probeer met diagonale- of lengtestrepen te werken, kleine motieven en mooie kleurtjes.

Perfect zijn de zg. tunieken. Vallen vaak luchtig om je heen en zijn langer en zo leuk op een jeans!

Je hebt ook leuke shirts met een mooie halsuitwerking. Het mooist is een hals in waaiervorm of V-vorm. Als het maar niet getailleerd of strak is en wel langer is dan tot de taille. Liefst tot over de heupen.

Kies niet voor laagjes kleding want dit zijn in feite ook horizontale lijnen en die laten je breder lijken.

Breng je mooie punten in beeld door juist daar met kleuraccenten te werken. Ben je wat voller dan heb je meestal een mooie gevulde huid dus wat extra kleur bij je gezicht, boezem, taille, what ever je mooi vindt aan jezelf.
Kies voor het mooie van je lijf!

Kies voor sierraden die in verhouding zijn met je lichaam.
Ben je vol, kies dan voor grotere en vollere sierraden. Kleine, pietepeuterige sierraden laten je juist voller lijken.
Kies dan dingen die passen bij jouw hals-en kaaklijn. Heb je een korter gezicht, dan is het juist mooi om langere kettingen en sjaals te dragen. heb je een lang gezicht, dan werkt het juist andersom.
amc
11 jaar geleden
Met alleen de informatie '50 en mollig' zul je geen perfect kledingadvies krijgen.
Daar is meer voor nodig.
Ieder mens is anders, en het ligt er maar helemaal aan wat voor figuur en uiterlijk je hebt.
Ben je lang, kort? Heb je een appel of een peerfiguur?
Heb je een lange of juist korte nek?
Grote of kleine borsten?
Lange of korte benen? Dikke of dunne benen?
Wat voor kleur haar en ogen en welke teint huid heb je?
Wat is mooi aan jou? Wat moet je dus juist accentueren?

Ik raad je aan om het boek: 'What NOT to wear' aan te schaffen, van de dames Trinny en Susannah.
Hiermee kun je pas echt aan de slag om kleding te vinden die echt bij jou past.

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+! Als ik je antwoord eerder had gelezen, had ik mijn reactie niet hoeven schrijven. Voor een goed advies zou inderdaad véél meer informatie nodig zijn dan de informatie die VS geeft. Nog een paar tips:
-vraag vrienden en vriendinnen eens in welke kleding zij jouw figuur het mooist vinden uitkomen, en welke kleuren je staan. Vraag het hen onafhankelijk van elkaar, dan kun je waarschijnlijk de adviezen die ze bijna allemaal geven, opvolgen.
-lees op internet eens wat informatie over kleur- en stijladvies, begin eens te lezen over lichaamstypen bijvoorbeeld
-vraag advies in een goede kledingzaak
-als je het niet erg vindt om geld uit te geven voor een advies, kun je een kleur- en/of stijlanalyse uit laten voeren. Voor mensen die echt geen idee hebben wat hen staat en altijd een kast vol kleren hebben maar 'niets om aan te trekken' zou een goed en gedocumenteerd advies zelfs geld uit kunnen sparen: met een paar kledingstukken die je écht goed staan, kun je jezelf beter én mooier kleden dan met twee kasten vol kleding die eigenlijk net niet past of staat.
Goeie vraag.

Eigenlijk begin je al met ondergoed en bh. Als je de juiste ondermode draagd kan dit al stukken schelen met je figuur.
Een goed zittende bh kan je een maatje kleiner lijken.

Daarnaast is het belangrijk om
De accenten te leggen. Meestal
Zijn accesoiris goede verleiders.

Heb je een brede nek schouders kies van voor een v-hals.
Een brede taille kun je verbergen met kleding die net boven je taille arcentueren.

Verder is het verslandig om je juiste kleur te vinden. Met de ene kleur kun je voller lijken als de andere.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+plus voor ondergoed en bh. Nog niet bij stilgestaan.
Je hebt al vele tips gehad.
Wat ik nog mis is, dat leeftijd niks te maken heeft met je kleding. Vroeger droegen vrouwen vanaf 45-50 jaar een trevira 2000 bloemetjesjurk met dun ceintuurtje en hadden "kwartjes"permanent.... gelukkig is dat niet meer!
Je mag dragen wat je lekker vind zitten en leuk vindt.
Laat je niks aanpraten en kies wat JIJ wilt: jij bent jij en daardoor totaal uniek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ben ik niet helemaal met je eens. De voorbeelden die je aanhaalt (permanentje en bloemetjesjurk) zijn wel heel gedateerd, en godzijdank niet meer standaard voor vrouwen boven de 50. Maar een vrouw van 60 met een decolleté tot haar navel, en een heupbroek met een tweede decolleté van achter (liefst met tattoo) vind ik er niet uitzien.
Pas ook op met het begrip: 'van achter lyceum, van voren museum'. Wees trots op je leeftijd, maar draag deze met stijl.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Quote: "Maar een vrouw van 60 met een decolleté tot haar navel, en een heupbroek met een tweede decolleté van achter (liefst met tattoo) vind ik er niet uitzien." Eens, maar bij een twintiger vind ik dat evengoed stijlloos. Het is hooguit erger bij een 50-er of 60-er omdat die beter zou moeten weten, niet omdat het bij een meid van 26 zo leuk is.
Persoonlijk vind ik dat er maar een paar dingen zijn die wél kunnen als je jonger bent, en niet als je wat ouder bent. Voor de rest gaat het veel meer om dat je draagt wat past bij je lichaamsbouw dan dat je draagt wat past bij je leeftijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Skusme: Dat mag, we leven in een vrij land ;-) De voorbeelden die ik aanhaal zijn niet zeer gedateerd: ik zie er nog steeds dames op leeftijd mee rondlopen. Ik schreef trouwens ook, dat dit gelukkig niet meer zo is voor vrouwens vanaf 50 jaar.
Ik ben het met je eens, dat diepe decolletés, minirokjes en soms leggings (ligt aan de dame) naar mijn smaak niet zo elegant/flatterend staan bij dames van rijpere leeftijd. Overigens OOK niet bij sommige jeugdigen...
Maar Skusme: dat is MIJN maak, dat is MIJN ver- en vooroordeel... en de jouwe.
Dat wil niet zeggen, dat ze deze kleding om die reden dan DUS niet zouden mogen dragen lijkt me??? Niemand is verplicht om trots op de leeftijd te zijn danwel die met stijl te dragen vind ik. Dat is aan ieder persoon ter eigen beoordeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Lies12; ter aanvulling mijnerzijds: en wat past bij je lichaamsbouw en bij jou als persoonlijkheid, dat bepaal je lekker zelf!!!
Ik vind het juist ontzettend leuk als mensen sch**t hebben aan wat "hoort". Zelf durf ik dat niet, en dat vind ik gewoon heel jammer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je gelijk in Wendy, natuurlijk hoeft niemand zich te houden aan stijlen of adviezen. Laat ik het dan zo zeggen: wat goed staat, en hoe je je eigen lichaam het mooist uit laat komen, heeft meer te maken met het dragen van goed passende kleding(stijlen) dan met leeftijd. Uiteraard hoeft niemand zich daaraan te houden, en is "wat goed staat" lang niet voor iedereen en lang niet in elke situatie de norm, én is 'mooi' uiteraard subjectief. Maar als iemand vraagt "wat kan ik het beste dragen op mijn leeftijd en met mijn figuur" (vrije vertaling van de vraag) dan ga ik er toch vanuit dat iemand graag wil weten welke kleding haar goed staat, dus dat er toch zo'n soort norm in het spel is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wendy: Ik ben het zeker met je eens dat mensen helemaal moeten doen wat ze zelf willen.
Al ziet het er niet uit, dan kijk je maar lekker de andere kant op. Dat houdt de wereld leuk en divers. In mijn reactie geef ik een paar voorbeelden van zaken die IK er niet vind uitzien. Ook naar aanleiding van de vraag, waarin advies wordt gevraagd om een goede kledingkeuze die bij de leeftijd past.
Maar nogmaals: Ieder z'n smaak. En iedereen moet zelf beslissen wat hij of zij aantrekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lies12 en Skusme: dan zijn we het in beginsel eens ;-)))
Wat ik beoogde met mijn antwoord was, naast alle adviezen die Zazoe gekregen heeft, te stellen, dat kleding niets met leeftijd te maken heeft en dat ze lekker zelf haar gang moet gaan daarin.
Dank voor jullie reacties trouwens!
Jeans met slobbertrui of tuniek.
Een tuniekpak.
En een jas of jack wat over uw billen valt.