Kun je na je benen te hebben geschoren meteen een bodylotion erop smeren of gaat dit dan prikken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.5K

Het beste antwoord

Dit is zeker niet aan te raden, tijdens het scheren maak je ook altijd de huid iets kapot, wanneer je hier een lotion op smeert kan deze in aanraking komen met je bloedbaan. Hierdoor kun je heel gemakkelijk allergieen en irritaties ontwikkelen. Helemaal als de lotion parfum bevat. Wacht dus liever even een uurtje tot de huid iets is hersteld en gebruik dan bij voorkeur een parfumloze lotion.

Om de huid toch in te kunnen smeren direct na het scheren kun je altijd vasaline of uierzalf gebruiken, dit doet helemaal niets voor je huid zelf, maar gaat dat vervelende trekkerige gevoel wel tegen. Heb je een rode geirriteerde huid na het scheren? Gebruik dan uierzalf met toegevoegde kamille, nogmaals de uierzalf doet zelf niets dan soepel houden, de kamille verzorgd de huid daarentegen wel.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bodylotion kan best, als ergens alcohol in zit prikt het maar het lijkt mij dat dat niet in bodylotion zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel mogelijk, maar het liefst zou ik dat een half uurtje later doen.
Bij sommige bodylotion's prikt het niet, maar bij andere wel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je erg gevoelige benen hebt na het scheren, zou ik niet direct bodylotion opsmeren waar bijvoorbeeld alcohol in zit of andere ingrediënten die je huid wat sneller kan laten doen prikken. Ook zonder gevoelige benen, zou ik dan een kwartiertje á half uurtje wachten.

Als het een bodylotion is die vrij mild is, of waar je nooit last mee hebt gehad nadat je het hebt opgesmeerd, zou je het gewoon kunnen doen.

Sowieso insmeren na het scheren is erg goed, aangezien je benen dan meer gevoed worden en na het scheren kun je toch soms last hebben van schralen benen of wat geïrriteerdheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zo lang mogelijk wachten aangezien er heel vaak wel een of ander ingredient inzit dat kan irriteren. Je net onthaarde benen heeft ontelbare kleine wondjes.
En parfum, alcohol of iets dergelijks kan je huid irriteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dove of nivea gebruikt kan het best, zelfs gelijk daarna! Doe ik namelijk altijd en nooit problemen mee gehad.

Maar je moet er natuurlijk geen zwaar geparfumeerde op doen, dan kan je waarschijnlijk wel problemen krijgen